رییس شورای شهر تهران :

شهرداری های نواحی خلاق شوند بخشی از فربگی شهرداری کاهش می یابد

    کد خبر :567940

رئیس شورای شهر تهران گفت: شهرداری‌های نواحی باخلاق و با انعطاف، می‌تواند بخشی از نقیصه فربه بودن، کم تحرکی و خشکی عملکرد سازمان بزرگ شهرداری تهران را کاهش دهد.

محسن هاشمی، در نخستین اجلاس شهرداران نواحی شهرداری تهران تاکید کرد: تبدیل کردن شهرداری‌های نواحی به سازمان هایی خلاق و با انعطاف، می‌تواند بخشی از نقیصه فربه بودن، کم تحرکی و خشکی عملکرد سازمان بزرگ شهرداری تهران را کاهش دهد.

وی با اشاره به ایام ثبت نام شورایاری‌ها گفت: براساس آمار اعلام شده تاکنون حدود ۵ هزار تن از شهروندان تهرانی، برای شرکت در انتخابات شورایاری کاندیدا شده اند که انتظار می‌رود در روزهای باقیمانده این آمار افزایش یابد و البته نقش شهرداران مناطق ونواحی در جلب مشارکت شهروندان چه برای نامزدی و چه برای شرکت در انتخابات بسیار مؤثر و تعیین کننده است.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران با یاداوری این نکته که جنس انتخابات شورایاری با انتخابات مجلس و شورای شهری که جنبه‌ای کلان دارند متفاوت است گفت: در انتخابات شورایاری، تبلیغات و پویایی محلی مؤثرتر از بیلبورد و تبلیغات رسمی است، افزایش فعالیت شهرداران مناطق و نواحی برای تشویق وانگیزش شهروندان جهت مشارکت در انتخابات شورایاری یکی از اولویت‌های مدیریت شهری در این انتخابات است.

هاشمی محله محوری و ناحیه محوری را از موضوعات مهم در فعالیت شهرداری تهران دانست و افزود: در حال حاضر حدود هفتاد هزار نیروی انسانی در شهرداری تهران بصورت مستقیم وحدود همین تعداد بصورت غیرمستقیم وبرون سپاری مشغول فعالیت هستند که این سرمایه عظیم نیروی انسانی اگر بدرستی بکار گیری و استفاده نشود خود می‌تواند موجب ایجاد یاس، ناامیدی و رانت در مدیریت شهری گردد.

وی با بیان اینکه ما به فربه شدن پیکره شهرداری تهران انتقاد داریم گفت: این موضوع دلیل نمی‌شود که از نیروی موجود در جهت انجام وظایف مدیریت شهری حداکثر استفاده را نکنیم.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران افزود: بخش عمده این نیروی انسانی در صف و عملیات هستند و اگر مدیران شهرداری طراحی درستی برای بکارگیری این نیروی انسانی جهت ایجاد فرایندهای خدمت رسانی انجام دهند، یقیناً شاهد ارتقای عملکرد مدیریت شهری به صورتی محسوس خواهیم بود.

هاشمی اظهار داشت: شهرداران نواحی در این موضوع می‌توانند نقشی کلیدی ایفا کنند و با یافتن مساله در حوزه خدمت خود و ارائه راهکار برای حل آن، موجب ایجاد پویایی و بهبود راندمان عملکرد شهرداری بشوند.

وی افزود: اگر هر شهردار ناحیه در هر هفته فقط یک مساله را شناسایی و جهت حل آن اقدامات عملی را آغاز کند شش هزار مساله محلی شهروندان در یکسال شناسایی و حل می‌شود که خود دستاورد ارزنده‌ای برای مدیریت شهری است.

به گزارش مهر، رئیس شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه مسائل و پروژه‌های محلی، نوعاً دارای ساختاری پیچیده نیستند و برای حلشان زمان وبودجه فراوان لازم نیست گفت: بر این اساس شهرداران نواحی می‌توانند در کنار وظایف روزمره خود در نظارت بر حوزه شهرسازی وانجام خدمات شهری، اجرای پروژه‌های محلی وزودبازده را در دستور کار خود قرار دهند.

هاشمی باز کردن یک معبر، ایجاد یک فضای محلی برای کسب وکار، بهبود زیرساختها در مناطقی حاشیه وبحرانی یا گره گشایی از یک فرایند خدماتی از نکاتی دانست که رضایت عمومی در شهروندان را ایجاد می‌کند و با پروژه‌های بزرگ و پرهزینه یا تبلیغات آنچنانی امکان تحقق آنها نخواهد بود. تبدیل کردن شهرداری‌های نواحی به سازمانهایی خلاق و با انعطاف، می‌تواند بخشی از نقیصه فربه بودن، کم تحرکی و خشکی عملکرد سازمان بزرگ شهرداری تهران را کاهش دهد.

بار دیگر از همه شهرداران مناطق ونواحی می‌خواهم با افزایش حضور، ارتباطات مردمی وفعالیت خود در حوزه خدمتی در جهت ایجاد انگیزش عمومی ونشاط در انتخابات شورایاری‌ها حداکثر تلاش خود را انجام دهند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید