لاوروف: آمریکا برای تجزیه سوریه از کُردها استفاده ابزاری می‌کند

    کد خبر :567936

وزیر خارجه روسیه فاش کرد: آمریکا برای تجزیه سوریه از کُردها استفاده ابزاری می‌کند.

به گزارش بازتاب به نقل از آناتولی، سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه در جریان نشست خبری مشترک با یوسف العثیمین دبیرکل سازمان همکاری اسلامی در مسکو، پایتخت روسیه تاکید کرد: اقدامات توطئه‌آمیز آمریکا درباره استفاده ابزاری از کُردهای سوریه جهت تجزیه خاک این کشور ناراحت کننده است.

لاوروف در این نشست خبری مشترک که پس از دیدار با العثیمین انجام داد، با اشاره به وقوع درگیری‌های شدید بین کردها و عرب‌ها در شمال شرقی سوریه، گفت: در مذاکرات خود با گروه‌های کُرد و عرب بر لزوم ایجاد گفتگو در راستای احترام به یکپارچگی خاک سوریه تاکید می‌کنیم. کردها به گفتگو توجه می‌کنند.

وزیر خارجه روسیه تصریح کرد: آمریکا از کُردها که قصد دارند در شرق رود فرات دولت خودخوانده تشکیل دهند و یکپارچگی خاک سوریه را به خطر می‌اندازند، استفاده ابزاری می‌کند. اقدامات توطئه‌آمیز آمریکا درباره استفاده ابزاری از کردهای سوریه جهت تجزیه خاک این کشور ناراحت کننده است. امیدواریم آمریکا از انجام اقداماتی که قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل متحد و منافع تمامی گروه‌های قومی و مذهبی ساکن در سوریه را نقض می‌کند، دست بردارد.

وی همچنین با تاکید بر لزوم خودداری از اعمال استانداردهای دوگانه در مبارزه با تروریسم، اظهار داشت: مبارزه با تروریست‌ها در شرق فرات در سوریه و در منطقه کاهش تنش در ادلب باید بدون هیچ تردیدی ادامه پیدا کند. این مساله در مذاکرات خود با شرکای غربی و دیگر همواره مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید