رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران تاکید کرد

لزوم ایجاد پیوند میان خوشنویسی و اقتصاد هنر

    کد خبر :567859

رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران با تاکید بر لزوم ایجاد پیوند میان خوشنویسی و اقتصاد هنر، گفت: امیدوارم بتوانیم در حوزه خوشنویسی زمینه جذب بخشی از اقتصاد هنر را فراهم کنیم.

محمدجواد حق‌شناس در جلسه دیدار با اعضای انجمن خوشنویسان که بعدازظهر امروز چهارشنبه در محل شورای اسلامی شهر تهران برگزار شد، گفت: شورای شهر تاکید زیادی در ارتباط با انجمن‌های مدنی به ویژه در حوزه‌های فرهنگی و هنری دارد. برقراری یک ارتباط منطقی و منسجم با انجمن‌ها و کانون‌هایی که حوزه‌های مختلف حوزه‌های فرهنگی را در سطح جامعه نمایندگی می‌کنند یکی از کارهایی است که تاکنون انجام داده‌ایم.

وی با تاکید بر اینکه انجمن خوشنویسان یکی از انجمن‌هایی است که در کشور فعالیت چشمگیری دارد، افزود: در جلسه‌ای که با شهرداران مناطق داشتیم تاکید کردیم از فعالیت پنج انجمن برای احیای پهنه رودکی بهره برده شود که این انجمن‌ها خانه تئاتر، خانه موسیقی، انجمن خوشنویسان، انجمن فلسفه و حکمت و باشگاه ارامنه را شامل می‌شد.

وی ادامه داد: جلسه مشترکی اخیراً با مسئولان خانه تئاتر داشتیم که این دوستان تاکید کردند در ۲۲ منطقه تهران از ظرفیت سراهای محلات برای نمایش استفاده شود. این پتانسیل به نظر می‌رسد که برای خوشنویسان حتی بیشتر از خانه تئاتر قابل بهره‌برداری است. ما پیگیری خواهیم کرد تا در هر ناحیه سراهای محلات ظرفیتی را در اختیار اینگونه انجمن‌ها بگذارند.

رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به یکی از پیشنهادات انجمن خوشنویسان مبنی بر حضور این انجمن در نهادهای تربیتی ضمن اعلام آمادگی گفت: باید مکاتبه‌ای در این خصوص انجام شود. به عقیده من می‌توانیم رویدادهایی در حوزه خوشنویسی در محور بلوار کشاورز، دریاچه خلیج فارس و پل طبیعت برگزار کنیم. می‌توانیم به صورت فصلی یا ماهیانه مراسم‌هایی را در این مناطق داشته باشیم و کارگاه‌های خوشنویسی را در نقطه به نقطه شهر برپا کنیم. تابلوهایی که در این رویدادها ایجاد می‌شوند بعداً روی دیوار خانه‌ها نصب خواهند شد و سال‌های سال در ذهن اعضای خانواده و میهمانان خاطره سازی می‌کند.

حق‌شناس در بخش دیگری از صحبت‌های خود با تاکید بر لزوم ایجاد پیوند میان خوشنویسی و اقتصاد هنر، گفت: دیروز افتتاحیه حراج تهران در هتل پارسیان آزادی برگزار شد. شاید حدود ۲۰۰ اثر در این هتل به نمایش گذاشته شده بود اما جای آثار خوشنویسی خالی بود. جای اساتید هنر اصلی ایرانی کجاست؟ آثاری که آنجا عرضه شده بود بعضاً سه تا چهار میلیارد تومان قیمت داشتند. سوال من این است که جای هنر خوشنویسی کجاست؟ باید ببینیم چه ارتباطی برقرار کنیم تا تابلوهای اساتید خوشنویسی با اقتصاد فرهنگ پیوند بخورد. باید ببینیم چه می‌توان انجام داد تا خوشنویسی تبدیل به هنر اول شود. اینکه یک هنر به جایگاه درخور خود برسد بسیار اهمیت دارد. امیدوارم بتوانیم در حوزه خوشنویسی زمینه جذب بخشی از اقتصاد هنر را فراهم کنیم.

به گزارش ایسنا،وی با بیان اینکه انجمن خوشنویسان باید در سیاست‌گذاری‌های خود ارتباط خط با زندگی مدرن را برقرار کند، افزود: ما باید در این حوزه سرمایه‌گذاری و هدف‌گذاری داشته باشیم. انجمن خوشنویسان با کمترین سرمایه‌گذاری می‌تواند تابلوهای اساتید خوشنویسی را از خانه‌ها به مناطق کلیدی کشور منتقل کنند. می‌توانیم شهرها را با خوشنویسی مزین کنیم و آنگاه پس از چند سال جایگاه هنر خوشنویسی ارتقا پیدا می‌کند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید