برج الخلیفه دبی راهی بسوی آسمان

    کد خبر :567829

یکی از بلند ترین برج های جهان در شهر دبی واقع شده است. این برج صد و شصت و چهار طبقه و هشتصد و بیست و هشت متر ارتفاع دارد. این برج در حال حاضر بلند ترین برج دنیاست که در امارات متحده عربی در سال دو هزار و ده ساخته شده است. زمانی که برای ساخت این سازه بسیار بزرگ و بسیار بلند صرف شده حدود شش سال است. برج خلیفه در ابتدا برج دبی نام داشت که در روز افتتاحیه توسط شیخ محمد نام آن به افتخار حاکم امارات ( خلیفه بن زاید ) به برج خلیفه تغییر نام یافت. برج خلیفه دارای بیش از هزار واحد آپارتمان سی و نه طبقه اداری، چهار استخر و یک کتابخانه مخصوص ساکنان است.

جالب است بدانید که هتل آرمانی در تور دبی با صد و شصت اتاق به طراحی جورجیو آرمانی در طبقات اولیه برج دبی واقع شده و گفتنی است طراحی این برج بلند مرتبه از شرکت آمریکایی اسکیدمور، اوینگز، مریل و ادرین اسمیت با الهام از معماری اسلامی طبیعت صحرا و گل هیمنوکالیس بر گرفته شده است.

ساختار و طراحی

در ابتدا قرار بر این بود که طبق طرح اولیه مارشال استرابالا برج خلیفه با هفتاد و سه طبقه و به صورت کاملا مسکونی ساخته شود ولی با تغییرات زیادی همراه شد. طراحی کنونی ساختمان شامل عناصر فرهنگی و تاریخی خاص از جمله مناره های مارپیچ است. طرح وای انگلیسی مناره های این برج به معماران امکان می دهد که حداکثر نمای بیرونی برج و همچنین بیشترین نور طبیعی را در داخل ساختمان داشته باشند. در صورتی که تاج برج بر طبق تغییراتی که بعدها داده شد اگر در طراحی آن بلندتر نمی شد و با همان ارتفاع پانصد و شصت متر به پایان می رسید نمی توانست رکورد بلند ترین آسمان خراش جهان را بشکند.

نحوه نگهداری از بلند ترین برج دنیا

به گزارش سفر باتو ، نمای این برج بزرگ از بیست و چهار هزار و سیصد و چهل و هشت قطعه شیشه تشکیل شده است که جمع آن برابر با صد و بیست هزار متر مربع است. نظافت و تمیز کردن این شیشه ها با استفاده از شیارهایی که به صورت افقی در طبقات چهل هفتاد و سه و صد و نه تعبیه شده دو تا سه ماه طول می کشد. هر یک از این شیارها مخزنی هزار و پانصد کیلوگرمی را حمل می کنند که با استفاده از کابل های سنگین به صورت افقی و عمودی حرکت می کنند.

آب نمای دبی

در بیرون برج الخلیفه فواره ای با هزینه دویست و هجده میلیون دلار وجود دارد که توسط شرکت امریکایی دبلیو ای تی ساخته شده است. این فواره سیصد و هفتاد و سه متر طول دارد و قادر است آب را تا ارتفاع صد و پنجاه متری به بالا پرتاب نماید. همچنین این آب نمای گران قیمت دارای شش هزار و ششصد لامپ است که از بیست و پنج رنگ مختلف تشکیل می شود.

پارک برج الخلیفه

در فضای بیرونی برج الخلیفه در تور دبی لحظه آخری ارزان سفر باتو ،  پارکی به مساحت یازده هزار متر ساخته شده که توسط گروه معماری اس دبلیو آ و با الهام از گل صحرایی هیملیس ( گلی که به صورت خودرو در بیابان ها می روید ) طراحی گردیده است. برای آبیاری این پارک زیبا از سامانه جمع آوری میعانات و آب سیستم خنک کننده درون برج استفاده می شود.

در ادامه ی مطلب کارایی هایی که در طبقات برج الخلیفه می باشد را به صورت مختصر توضیح می دهیم.

*طبقه صد و شصت به بالا مربوط به تاسیسات * طبقات صد و پنجاه و شش تا صد و پنجاه و نه مخصوص رادیو و تلویزین دبی  طبقه صد و پنجاه و پنج باز هم مربوط به تاسیسات  *از طبقه صد و پنجاه و چهار تا صد و سی و نه مخصوص سوئیت های مشارکتی *طبقات صد و سی و هشت تا صد و سی و شش تاسیسات * در طبقه صد و بیست و چهار سکوی مشاهده بیرون  * در طبقه صد و بیست و سه هم لابی آسمان یا اسکای لابی

*در طبقه صد و بیست و دو رستوران اتمسقر  * دوباره از طبقات صد و بیست و یک تا صد و یازده سوئیت های مشارکتی  * از صد و هشت تا هفتاد و هفت مسکونی * در طبقه هفتاد و شش لابی آسمان  * از هفتاد و پنج تا هفتاد و سه تاسیسات  * از هفتاد دو تا چهل و چهار باز هم مسکونی  * در طبقه چهل و سه باز هم لابی آسمان  * از چهل و دو تا چهل تاسیسات  * از سی و نه تا سی و هشت سوئیت هتل آرمانی  * از طبقه سی و هفت تا نوزده واحدهای مسکونی آرمانی  * در طبقات هفده و هجده تاسیسات قرار دارد  * از طبقه شانزده تا نه واحد های مسکونی آرمانی  * از طبقه هشت تا یک و همکف و طبقه میانی هم متعلق به هتل آرمانی *  پارکینگ و تاسیسات B1B2

 

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید