آتش‌سوزی‌های گسترده در شمال‌شرق آلمان

    کد خبر :567694

آتش‌نشانان آلمانی روز گذشته (سه‌شنبه) را در حال مبارزه با آتش‌سوزی‌های بزرگ جنگلی بودند که بر اثر مهمات عمل نکرده مربوط به دوره نازی‌ها در یک منطقه آموزش نظامی سابق آغاز شده است.

صدها نفر از پرسنل اورژانس که با بالگردها، وسایل نقلیه ارتش و ماشین‌های آب‌پاش پلیس پشتیبانی می‌شوند، در حال مبارزه با آتش و تخلیه چهار روستای نزدیک به این آتش‌سوزی‌ها با مجموع بیش از ۱۰۰۰ سکنه در شمال شرقی ایالت “مکلنبورگ-فورپومرن پومرانی” هستند.

بوی تند و زننده ناشی از آتش‌سوزی‌ها به حدی شدید است که تا برلین که در فاصله ۲۰۰ کیلومتری از محل این آتش‌سوزی‌هاست نیز احساس شده و در کنار گرمای شدید تابستانی در اروپا، مشکلی اضافی محسوب می‌شود.

ارتش آلمان روز سه‌شنبه وسایل نقلیه زرهی را برای پاکسازی مهمات عمل نکرده خطرناک در این مسیر اعزام کرد تا ماشین‌های آتش‌نشانی بتوانند وارد مناطق درگیر آتش که حدود ۶۰۰ هکتار وسعت دارند، بشوند.

به گزارش ایسنا، زمین‌های آموزش نظامی سابق در نزدیکی شهر “لوبتین” با بمب‌ها، نارنجک‌ها و گلوله‌های به جا مانده از زمان ارتش آلمان نازی‌، ارتش سابق شوروی و نیروی دفاعی آلمان پوشیده شده است، به طوری که در بررسی‌های گذشته بیش از ۴۵ تن مهمات عمل نکرده در این مناطق کشف شده است.

بنا بر گزارش دِ لوکال، آتش‌سوزی جنگل‌ها در سال‌های اخیر در آلمان افزایش یافته است. با توجه به بقایای مهمات جنگ جهانی دوم و فشنگ‌ها و نارنجک‌هایی که در این آتش‌سوزی‌ها منفجر می‌شوند، گاهی اوقات مهار آتش‌سوزی‌های طبیعی در آلمان کار دشواری است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید