زادگاه عیسی مسیح (ع) از فهرست میراث در معرض خطر خارج شد

    کد خبر :567494

اعضای کمیته میراث جهانی یونسکو تصمیم گرفتند کلیسای المهد در شهر بیت‌لحم فلسطین را از فهرست آثار جهانی در معرض خطر یونسکو خارج کنند.

در جریان برگزاری چهل و سومین مجمع عمومی کمیته میراث جهانی یونسکو که در شهر باکو در کشور آذربایجان در حال پیگیری است، اعضای کمیته در نهایت اعلام کردند بواسطه فعالیت‌های انجام شده در “کلیسای المهد” در بیت‌لحم از جمله مرمت سقف، نمای بیرونی، موزائیک‌ها و درها، این کلیسای تاریخی که از مقدس‌ترین اماکن مذهبی مسیحیان محسوب می‌شود را از فهرست میراث در خطر حذف کردند.

یونسکو همچنین از متوقف کردن پروژه حفر تونل در زیر میدان المهد و همچنین ایجاد طرح‌هایی برای محافظت از این کلیسای تاریخی که گفته می‌شود محل اصلی تولد عیسی مسیح (ع) بوده است، استقبال کرد.

زادگاه عیسی مسیح: کلیسای المهد و مسیر زیارت، در فاصله ۱۰ کیلومتری جنوب بیت‌المقدس قرار دارد و از قرن دوم تاکنون از سوی مسیحیان به عنوان محل تولد حضرت مسیح شناخته می‌شود. اولین بار یک کلیسا در سال ۳۳۹ پس از میلاد در این محل تکمیل شد اما در قرن ششم به سبب یک آتش سوزی تخریب شد و یک عمارت جدید جای آن ساخته شد که از موزائیک‌های ساختمان اصلی در آن استفاده شد.

کلیسای مهد در سال ۲۰۱۲ در فهرست میراث جهانی یونسکو ثبت شد و همزمان به دلیل شرایط نامناسب کلیسا وارد فهرست میراث در خطر شد.

به گزارش ایسنا، چهل و سومین اجلاس کمیته میراث جهانی یونسکو از تاریخ ۳۰ ژوئن تا ۱۰ جولای (۹ تا ۱۹ تیر) در شهر باکو پایتخت جمهوری آذربایجان برگزار می‌شود و امسال جنگل‌های هیرکانی از ایران در میان نامزدهای ثبت در فهرست جهانی دیده می‌شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید