تکلیف ۵ ماه مطالبات حق‌التدریس معلمان چه می‌شود؟

    کد خبر :567445

معاون وزارت آموزش و پرورش با تشریح شیوه تأمین اعتبار برای پرداخت مطالبات مربوط به حق‌التدریس معلمان شاغل، توضیحاتی را درباره تعیین تکلیف ۵ ماه مطالبات حق‌التدریس معلمان ارائه کرد.

علی اللهیار ترکمن  درباره “تأمین اعتبار لازم برای پرداخت باقیمانده مطالبات حق‌التدریس معلمان و این موضوع که آیا آموزش و پرورش با سازمان برنامه و بودجه بر سر رقم این مطالبات اختلاف نظر دارد؟” اظهار کرد: اختلاف نظری وجود ندارد و به‌استناد ماده یک قانون رفع موانع تولید رقابت‌پذیر، هر دستگاه دولتی موظف است تمام بدهی‌های خود را در سامانه ثبت بدهی‌های دولت «سماد» ثبت کند.

بدهی‌ها باید در سامانه دولت ثبت شود

وی افزود: بعد از ثبت بدهی‌ها و حسابرسی شدن آنها، مبنای کار برای تأمین پرداخت مطالبات پرسنلی و غیرپرسنلی، خروجی سامانه و حسابرسی است یعنی در سامانه بدهی‌های دولت ثبت و تأیید شده و این مبنای کار می‌شود.

معاون برنامه‌ریزی و منابع انسانی وزارت آموزش و پرورش گفت: حدود 8 ماه است که با کمک واحدهای استانی آموزش و پرورش و همراهی وزارت اقتصاد و دارایی کار را شروع و نسبت به ورود اطلاعات به سامانه ثبت بدهی‌های دولت اقدام کرده‌ایم.

اللهیار ترکمن مطرح کرد: بیش از 95 درصد بدهی‌ها ثبت شده است و هر بدهی که وجود دارد باید ثبت و مستندات و مدارک مربوط به آن ضمیمه شود و ما این کار را انجام داده‌ایم و خروجی آن را پیگیر هستیم تا به سازمان برنامه و بودجه ارائه دهیم.

کمتر از دو ماه دیگر تأییدیه بدهی‌ها را می‌گیریم

وی تصریح کرد: تأییدیه را کمتر از دو ماه دیگر گرفته و به سازمان برنامه و بودجه می‌دهیم و برای نحوه تأمین اعتبار به توافق می‌رسیم.

نوبخت: تمام مطالباتی که آموزش‌و‌پرورش گفت پرداخت کردیم

به گزارش تسنیم، پیش از این محمدباقر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه درباره وضعیت پرداخت مطالبات فرهنگیان گفته بود: آموزش و پرورش هر میزان بدهی که اعلام کرده بود ما پرداخت کردیم و بعید است که باز هم مطالباتی داشته باشند، 934 میلیارد تومان بابت مطالباتی که اعلام شده بود به آنها پرداخت کردیم.

او همچنین 28 فروردین ماه امسال گفته بود: در سال 97 اعتبارات وزارت آموزش و پرورش بالغ بر 107 درصد پرداخت شد، اما با وجود پرداخت 107درصدی به وزارت آموزش و پرورش و این که این میزان برای تأدیه بدهی آموزش و پرورش کافی نبود برای هفته گذشته مجدداً 600 میلیارد تومان پرداخت انجام شد، برای امروز و فردا هم 2100 میلیارد تومان پرداخت خواهد شد و امیدواریم قبل از هفته معلم با این منابع آموزش و پرورش بتواند بدهی‌های خود را بپردازد.

معلمان از شیوه تأمین مطالبات خود از سرپرست جدید می‌پرسند

با وجود این، اللهیار ترکمن معاون برنامه‌ریزی و منابع انسانی وزارت آموزش و پرورش در تاریخ 10 اردیبهشت امسال از بدهی مجدد این وزارتخانه به فرهنگیان خبر داد و گفت: برای پرداخت مطالبات مربوط به 3 ماه پایانی سال گذشته، 900 میلیارد تومان اعتبار دیگر نیاز است البته 261 میلیارد تومان به‌همراه 566 میلیارد تومانی که در اختیار این وزارتخانه قرار گرفته بود برای مواردی مانند حق‌التدریس معلمان، حق الزحمه امتحانات، حق‌الزحمه نیروهای خرید خدمات، هزینه‌های اداری و سرانه دانش‌آموزی به استانها ابلاغ شد.

به گزارش تسنیم، معلمان همچنان از باقی ماندن حدود 5 ماه از مطالبات خود خبر می‌دهند به‌گونه‌ای که حق‌التدریس 3 ماه پایانی سال 97 و حدود دو ماه از سال جدید معلمان شاغل هنوز پرداخت نشده است و باید دید به چه شیوه‌ای قرار است تأمین اعتبار شود. البته سید جواد حسینی سرپرست وزارت آموزش و پرورش نیز تاکنون در این رابطه واکنشی نداشته و توضیحاتی نداده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید