تاکسیرانان متخلف جریمه و احضار می‌شوند

    کد خبر :567426

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی تهران از جریمه و احضار رانندگان متخلف به دلیل دریافت کرایه غیرقانونی خبر داد و گفت: بارها اعلام کرده‌ایم اگر قیمت‌گذاری معقول نباشد بار نظارت افزایش می‌یابد.

علیرضا قنادان، مدیرعامل سازمان تاکسیرانی تهران  ، در مورد نرخ کرایه‌های تاکسی در پایتخت، اظهار داشت:‌ شهروندان در صورت بروز مشکل در زمینه نرخ کرایه‌های تاکسی می‌توانند گزارشات خود را از طریق سامانه 1888 به تاکسیرانی اطلاع دهند.

وی افزود: تیم‌های نظارت گزارشات مردمی را بررسی و با تاکسیرانان متخلف به صورت سختگیرانه برخورد می‌کنند و در هیأت انضباطی راننده فراخوان و تخلف آنها بررسی می‌شود.

مدیرعامل تاکسیرانی تهران با اشاره به اینکه از طریق تیم‌های نامحسوس نیز رسیدگی به تخلفات انجام می‌گیرد، گفت: رانندگان متخلف علاوه بر جریمه، نمره منفی دریافت می‌کنند که میزان جریمه چند برابر مقدار کرایه‌ای است که اضافه بر نرخ مصوب از مسافران دریافت کرده‌اند.

پرونده تخلف برای ۶۰۰ تاکسیران به دلیل دریافت کرایه غیرقانونی

قنادان اعلام کرد:‌ دو لایه تیم نظارت در تاکسیرانی داریم که یکی شامل هیأت‌های نظارت در مناطق و دیگری نظارت هیأت‌ مرکزی است و با نظارت‌هایی که به صورت کلی انجام گرفته از ابتدای افزایش نرخ کرایه‌ها تا کنون بیش از 600 پرونده تخلف داشته‌ایم که تاکسیرانان بیش از نرخ مصوب کرایه دریافت کرده و این مسئله منجر به حکم برای آنها شده است.

وی با تأکید بر اینکه سازمان تاکسیرانی به موضوع نرخ‌ها حساسیت جدی دارد،‌گفت: بارها اعلام کرده‌ایم اگر قیمت‌گذاری معقول نباشد بار نظارت افزایش می‌یابد.

مدیرعامل تاکسیرانی تهران تصریح کرد: بر آنچه صنف قطعه‌سازان خودرو اعلام کرده قیمت قطعات خودرو 250 تا 300 درصد تنها در سال 97 رشد داشته است از طرفی قیمت خودرو هم بیشتر شده و به طور مثال تاکسی سمندی که قیمت 30 میلیون تومانی داشته الان به 80 تا 100 میلیون در بازار آزاد رسیده است.

افزایش قیمت‌ خودرو و قطعات آن زمینه‌ساز تخلف

قنادان خاطرنشان کرد: با توجه به افزایش قیمت خودرو و قطعات آن قیمت کرایه تاکسی فقط حدود 20 درصد بیشتر شده و این موضوع زمینه را برای تخلف تاکسیرانان بیشتر کرده است البته ما مخالف دریافت نرخ‌های اضافه هستیم و اجازه این مسئله را به رانندگان نمی‌دهیم.

وی اعلام کرد:‌ در تهران 80 واحد نظارت برای تاکسی‌ها داریم که در واقع برای هر هزار تاکسی یک واحد نظارت صورت گرفته است همچنین سامانه نرم‌افزاری و تلفنی برای بررسی تخلفات وجود دارد و گزارشات مردمی را نیز پیگیری می‌کنیم.

به گزارش فارس،مدیرعامل تاکسیرانی تهران گفت: مشکلی که در زمینه نرخ‌ها به وجود آمده مشابه آن در سال 90 هم وجود داشت و اگر قیمت‌گذاری معقول نباشد، مشکلات این چنینی بروز می‌یابد. البته ما تمهیداتی جهت حمایت از تاکسیرانان در نظر گرفته‌ایم.

آغاز توزیع لاستیک به نرخ دولتی

قنادان گفت: از آذر سال گذشته توزیع حلقه‌های لاستیک به نرخ دولتی را در میان تاکسیرانان انجام دادیم و در حالی که ارائه این سهمیه سالی یک‌بار است امسال دور جدید توزیع را حتی برای کسانی که در نیمه دوم سال پیش لاستیک دریافت کرده‌اند در نظر گرفته‌ایم.

وی گفت: پکیج قطعات خودرو با تخفیف حداکثر 20 درصد در نظر گرفته شده و البته برنامه‌های حمایتی ما بیشتر برای رانندگان قانونمند است؛که شهروندان با امتیاز به رانندگان تاکسی از طریق *137*777# می‌توانند به رانندگان نمره دهند و بر همین اساس تاکسیرانان از خدمات در باشگاه رفاه تاکسیرانی برخوردار می‌شوند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید