نادیده گرفته شدن سرانه‌های فرهنگی و اجتماعی همزمان با افزایش ساخت و سازها

    کد خبر :567371

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر تهران گفت: همیشه با افزایش ساخت و سازها سرانه‌های فرهنگی و اجتماعی نادیده گرفته شده است و باید این مشکل برطرف شود.

محمد سالاری عضو شورای اسلامی شهر تهران در نخستین اجلاس مجمع مشورتی روسای کمیسیون‌های شهرسازی و معماری گفت: وقتی در سال اول شورای چهارم به دیدار مقام معظم رهبری رفتیم گزارشی به مقام معظم رهبری ارائه شد و گفتیم کمیسیون شهرسازی و معماری به کمیسیون‌های شورای شهر اضافه شده است که ایشان بیش از ۵۰ درصد از بیاناتشان در آن جلسه در خصوص شهرسازی و معماری بود.

وی ادامه داد: ما در آنجا قوت قلبی گرفتیم و موفق شدیم تا مجموعه مدیریت شهری را به سمت انجام ماموریت‌های شهرسازی و معماری ببریم.

سالاری تصریح کرد: امروز خوشحالیم که بگوییم ماموریت‌های حوزه معماری و شهرسازی در کل کشور دیده شده و مورد توجه قرار گرفته است.

این عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: قرار است تعدادی از طرحهای پیشنهادی در این جلسه بررسی شود.

وی در خصوص اهداف شکل‌گیری این مجمع گفت: یکی از اهداف مهم پیگیری تحقق ماموریت‌های معماری و شهرسازی در کل کشور بوده است.

سالاری ادامه داد: تبیین و مشخص شدن اهمیت ماموریت‌های شهرسازی یکی دیگر از اهداف این اجلاس به شمار می آید.

رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تهران به شکل گیری شبکه همکاری مشترک میان متولیان حوزه معماری و شهرسازی اشاره کرد و گفت: این اجلاس کمک می کنند تا یک بستر ارتباطی میان متولیان حوزه شهرسازی ایجاد شود.

وی افزود: متاسفانه همیشه با افزایش ساخت و سازها سرانه‌های فرهنگی و اجتماعی نادیده گرفته شده است که باید تلاش کنیم در این مسیر به افزایش سرانه‌ها کمک کنیم.

سالاری گفت: تلاش برای بهبود مدیریت و صیانت حریم شهرها و حفظ فضای سبز کمربندی شهرها از اهمیت بالا و ضرورتی انکار ناپذیر برخوردار است.

به گزارش  فارس ،رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تهران گفت: ما امروز خوشحالیم که بگوییم بررسی نقشه‌های نماها در شورای اسلامی شهر تهران اجباری شده است و این باعث شده تا از اعمال سلیقه‌های شخصی خودداری شود.

وی افزود: افزایش ایمنی و تاب آوری فضاهای شهری امروز آغاز شده است و این دستاورد حادثه پلاسکو است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید