رییس پلیس پایتخت خبر داد

تشکیل قرارگاه ضربتی مبارزه با سرقت در پایتخت

    کد خبر :567349

رییس پلیس پایتخت از راه‌اندازی قرارگاه ضربتی مبارزه با سرقت در پایتخت خبرداد.

سردار حسین رحیمی در حاشیه همایش فرماندهی انتظامی تهران بزرگ با حضور در جمع خبرنگاران گفت: سهم معتادان در وقوع جرم سرقت و زورگیری حدود 70 درصد است و در همین راستا برخورد با معتادان در دستور کار است.

وی از تشکیل قرارگاه ضربتی و ویژه مبارزه با سرقت در پایتخت خبر داد و گفت: با هدف کاهش سرقت در پایتخت قرارگاه ویژه و ضربتی برای برخورد با سارقان از امروز آغاز به کار کرد و اجرای طرح‌های مبارزه با سرقت، تعقیب سارقان سابقه‌دار و … از جمله آن است.

افزایش ۹ درصدی سرقت‌های خرد در تهران

فرمانده انتظامی تهران بزرگ در ادامه با تشریح آمارهایی از وضعیت سرقت در تهران در مقایسه با دیگر استان‌های کشور اظهار کرد: در سال ۹۷ تهران بزرگ رتبه سی‌ام افزایش سرقت در میان استان‌های کشور را در اختیار داشت و به نوعی ما آخرین استان کشور بودیم اما با این وجود لازم می‌دانیم که سرقت در تهران نیز کنترل شود.

وی با بیان اینکه امسال شاهد افزایش ۹ درصدی سرقت‌های خرد در تهران بودیم، گفت: حدود ۴۰ درصد از این موارد مربوط به سرقت وسایل داخل خودرو و حدود هفت درصد نیز مربوط به سرقت تلفن همراه است.

رحیمی اضافه کرد: علیرغم اینکه در رتبه پایینی در مقایسه با دیگر استان‌ها در افزایش جرم هستیم اما لازم دانستیم تا قرارگاه ویژه و ضربتی مبارزه با سرقت را راه‌اندازی کنیم.

رئیس پلیس پایتخت درباره اینکه قرارگاه ضربتی مبارزه با سرقت چه اقداماتی انجام خواهد داد، خاطر نشان کرد: تحت تعقیب قرار دادن مجرمان فراری و اجرای طرح‌های ویژه و ضربتی سرقت جزو اولویت‌های ما است. امیدواریم که با همکاری دستگاه قضائی بتوانیم شاهد کاهش بیش از پیش آمار سرقت در پایتخت باشیم.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه آیا برنامه‌ای برای تشدید مجازات سارقان وجود دارد، گفت: در جلسه امروز در مورد تشدید مجازات سارقان که دارای تکرار جرم هستند بحث خواهد شد و در مورد این افراد سوابق قبلی‌شان پیوسته پرونده می‌شود، همچنین فضاهایی هم که تعدد جرم در آن رخ می‌دهد در دستور پلیس قرار خواهد گرفت.

وی با بیان اینکه متأسفانه برخی از سارقان هنوز از زندان بیرون نیامده بلافاصله کار خود را شروع می‌کنند، گفت: امیدواریم که با همکاری دستگاه قضائی بتوان در مورد این افراد تصمیمات مناسبی اتخاذ کرد:

رحیمی اضافه کرد: تقویت کلانتری‌ها، مکلف شدن واحدهای مسکونی به خصوص برج‌ها به رعایت ضوابط و قوانین ایمنی و امنیت، ارتقای ارتباط بین پلیس و دستگاه قضائی از دیگر اقداماتی است که در دستور کار قرار دارد.

به گزارش ایسنا، رحیمی بهره‌گیری بیشتر از شرکت‌های انتظام، تقویت نگهبانان محله و استفاده از ظرفیت پارکبان‌ها به شکل جدید و زیر نظر مراکز انتظام را نیز بخش دیگر از مواردی دانست که در مورد آن بحث و تصمیم‌گیری خواهد شد.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ در پاسخ به پرسشی درباره انتظام بخشی به سطح شهر تهران گفت: بعضاً فروش اموال سرقتی از سوی دستفروشان انجام می‌شود که در این زمینه اقداماتی انجام شده است. باید مراکز تجاری به خصوص بانک‌ها نیز به دوربین‌های ویژه مجهز شوند که این موضوع نیز در دستور کار پلیس است. مسئله روشنایی خیابان‌ها نیز باید تعیین شود و کنترل مجرمان نیز جزو برنامه‌ریزی‌های ما است.

رحیمی افزود: در مجموع در این همایش اقدامات گسترده‌ای را در دستور کار قرار دادیم و امیدواریم پس از اجرای این اقدامات که به صورت پایلوت در تهران خواهد بود شاهد اجرای آن در دیگر شهرهای کشور نیز باشیم.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید