وزیر انرژی روسیه: از ایران در برابر تحریم‌های آمریکا حمایت می‌کنیم

    کد خبر :567344

وزیر انرژی روسیه تأکید کرد که تحریم‌ها علیه صادرات نفت ایران نه‌تنها کاملاًً بی‌نتیجه هستند، بلکه اوضاع در کل منطقه خلیج فارس را بی‌ثبات کرده‌اند و مسکو اقدامات محدودکننده آمریکا را کاملاً غیرقانونی دانسته و از تهران حمایت می‌کند.

الکساندر نوواک” وزیر انرژی روسیه در مصاحبه با شبکه تلویزیونی «سی.ان.بی.سی.» آمریکا تأکید کرد، تحریم‌ها علیه صادرات نفتی ایران اوضاع در کل منطقه خلیج فارس را بی‌ثبات کرده و در عین حال هیچ نتیجه‌ای نداشته است.

نوواک گفت: «در رابطه با اقدامات محدودکننده علیه صادرات نفتی ایران ما از تهران حمایت می‌کنیم. ما معتقد هستیم که این تحریم‌ها غیرقانونی است و مورد تأیید سازمان ملل قرار ندارند. این اقدامات به‌طور جدی اوضاع در منطقه را بی‌‌ثبات کرده است. این وضعیت نه‌تنها در ایران که تحریم‌ها علیه این کشور اعمال شده، بلکه در کل منطقه خلیج فارس قابل مشاهده است و مهمتر از همه آن است که این تحریم‌ها هیچ نتیجه‌ای هم ندارند».

به گزارش تسنیم ،وزیر انرژی روسیه تأکید کرد که اصلاً چنین عقیده‌ای ندارد که ایران عامل بی‌ثباتی اوضاع کنونی در منطقه باشد.

نوواک در پاسخ به سؤال دیگری یادآور شد که قیمت کنونی نفت مطابق با شرایط کنونی بازار است و اگر قیمت فعلی حفظ شود، این نتیجه قابل رضایت خواهد بود. وزیر انرژی روسیه یادآور شد که تصویب منشور مربوط به همکاری‌های نامحدود کشورهای اوپک، پاسخی به افزایش تولید نفت در ایالات متحده نبوده و این دو مسئله به هم ارتباطی ندارند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید