جزئیاتی از درگیری سپاه پاسداران با تیم ۳۱ نفره داعش در غرب کشور

  • سیاسی
  • چهارشنبه ۱۲ تیر ۱۳۹۸ ۸:۵۹
    کد خبر :567242

فرمانده قرارگاه نجف سپاه گفت: در سال ۱۳۹۵ با گروهک پژاک و همچنین با تیمی ۳۱ نفره از داعش درگیری داشتیم که در عمده این درگیری‌ها تلفات نداشتیم و ضربه‌های سنگینی به تروریست‌ها در مناطق مرزی وارد کردیم.

سردار محمدنظر عظیمی فرمانده قرارگاه نجف اشرف نیروی زمینی سپاه طی سخنانی اظهار داشت: ما مجموعه رزمندگان، پاسداران و بسیجیان در موضوعات مأموریتی قرارگاه نجف اشرف در چند سال گذشته با توجه خوبی که فرمانده محترم نیروی زمینی سپاه به این قرارگاه داشته‌اند، به لطف خداوند متعال اقدامات زیرساختی خوبی هم در مناطق مرزی و هم در مناطق امنیتی انجام داده‌ایم. در واقع قرارگاه نجف 372 کیلومتر مرز استان کرمانشاه با کشور عراق و حدود دوهزار کیلومتر مربع مناطق سرزمینی اورامانات و شهرستان دالاهو و… را تحت سیطره مأموریتی دارد و مأموریت‌های سپاه را در این مناطق دنبال می‌کند.

وی درباره اقدامات صورت گرفته در قرارگاه نجف در راستای ایجاد امنیت پایدار تصریح کرد: نتایج کارهای انجام شده و اقدامات زیرساختی هم در مرز و هم در مناطق امنیتی بسیار خوب بوده و این توفیق حاصل تلاش همکارانم در قرارگاه و نیروهای سپاه در منطقه و پشتیبانی خوب فرماندهان نیروی زمینی و سپاه بوده است. به عبارتی، میتوان گفت در سال‌های پس از جنگ تحمیلی عوامل ضد انقلاب تلاش می‌کردند تا در این منطقه دست به اقدامات ضد امنیتی بزنند. پس از آنکه این منطقه مورد توجه سپاه و نیروهای امنیتی قرار گرفت.

سردار عظیمی افزود: با اقدامات بسیار خوب و استفاده درست از برخی پیشکسوتان سپاه در منطقه که از نیروهای بومی و هم از نیروهای اعزامی بودند، امروز وضعیت ما خیلی بهتر شده و فرایند اقدامات عملیاتی معکوس شده است؛ برای نمونه در سال 1395 با گروهک پژاک درگیری داشتیم، همچنین با تیمی 31 نفره از داعش درگیری داشتیم که در عمده این درگیری‌ها تلفات نداشتیم و ضربه‌های سنگینی به تروریست‌ها در مناطق مرزی وارد کردیم و مانع اقدامات آنها شدیم.

فرمانده قرارگاه نجف اشرف ادامه داد: امروز با وجود اینکه حجم فعالیت گروه‌های تروریستی چه در مرزهای اقلیم و چه در مرزهای دولت مرکزی به شدت افزایش یافته، ناامنی به صورت کاملاً محسوس از بین رفته است. به عبارتی کاملاً رصد می‌شود که کدام سرویس‌های آمریکایی، غربی و صهیونیستی یا ارتجاع عربی پشت اقدامات گروه‌های تروریستی هستند. همه آنها برای کشاندن ناامنی به داخل کشور تلاش می‌کنند، اما اقدامات سپاه خنثی‌ کننده بوده است. اقدامات زیرساختی کماکان ادامه دارد و برای مدیریت بیشتر مرزها همکاری‌های خوب استاندار کرمانشاه مهندس «بازوند» سبب شده است این امور تا اندازه‌ای پیش برود؛ البته برای مدیریت بهتر مرزها همکاری‌های بیشتر دولت لازم است.

به گزارش تستیم،وی اظهار داشت: دشمنان از همه ظرفیت‌های خود برای ایجاد ناامنی در کشور در هر سطحی که برایشان امکان‌پذیر است، استفاده می‌کنند؛ اما با مجاهدت نیروهای امنیتی و تلاش مردم عزیزمان در اورامانات هم مردم کرد اهل حق و هم مردم کرد اهل تسنن که با همه توان پای دفاع از انقلاب بوده و هستند، دغدغه‌های ما کمتر شده است. امروز حجم زیادی از بسیجیان طرح امنیت ما از نیروهای بومی این منطقه هستند. 1300 شهید دفاع مقدس استان کرد اهل تسنن هستند و 700 شهید هم اهل حق هستند. امروز دشمن نمی‌تواند ناامنی ایجاد کند اگرچه عمده تلاش آنها کشاندن ناامنی به داخل مناطق کشور است. همه سرویس‌ها در مناطق مختلف از ظرفیت‌های موجود استفاده می‌کنند.

سردار عظیمی با بیان اینکه با توجه به شرایطی که هم در اقلیم و هم در محدوده دولت مرکزی عراق وجود دارد، کنترل مرزها از توان دولت مرکزی و دولت اقلیم خارج است، عنوان کرد: به عبارتی امنیت مرزهای آنها را هم همین بچه‌های سپاه و نیروهای مسلح، تأمین می‌کنند؛ از طرفی وضعیت منطقه سبب شده است تا این منطقه جولانگاه سرویس‌های خارجی برای تقویت تروریست‌ها به منظور ضربه زدن به ایران شود. البته نباید منکر این شد که تفاوت نگاه به گروه‌های تروریستی به ویژه در منطق اقلیم کردستان در مجموعه‌های امنیتی آنها با ما وجود دارد. در عین اینکه جمهوری اسلامی در بسیاری از اوقات منجی آنها بوده، اما نگاه‌های آنها مخالف مباحثی است که مدنظر جمهوری اسلامی قرار دارد.

فرمانده قرارگاه نجف اشرف گفت: در سطح منطقه مطمئناً بسیاری از گروهک‌ها و تیم‌های تروریستی با استفاده از شرایط منطقه و ایجاد تعصب‌های قومیتی و نیز بهره بردن از ضعف‌های اقتصادی و محرومیت‌های منطقه به دنبال جذب نیروهای بومی و عضوگیری هستند و این از ابتدای پیروزی انقلاب وجود داشته است؛ اما همه همّ و غم و تلاش سپاه در منطقه این است که با محرومیت‌زدایی و نیز خدمت‌رسانی به مردم منطقه جوابگوی خدمات و وفاداری مردم این منطقه به نظام جمهوری اسلامی باشد. گفتنی است، تلاش‌های زیادی هم در این راستا انجام شده است؛ اما باید توجه داشت که همه عوامل برای این منظور دست سپاه نیست.

وی خاطرنشان کرد: دشمن هم در سوی دیگر برای این منظور مشغول است و از تعصب قومی و مذهبی با هزینه‌های گزاف به دنبال عضوگیری است.سپاه در منطقه از همه ظرفیت خود استفاده می‌کند و به طور قطعی اگر این حجم خدمات و فعالیت سپاه نبود، با گسترش شدید تبلیغات و عضوگیری و نیز فعالیت‌های ضد انقلاب از آن طرف مرزها که حامیانی به شدت جدی هم دارد، وضعیت خیلی بدی برای این مناطق شاهد بودیم که به حمدلله سپاه وظیفه خود دانست و وارد شد و مانع هرگونه تشکیل کانون ناامنی در منطقه شد. الآن برآورد اطلاعاتی دقیق از دشمن نشان می‌دهد، بعضاً اینها در اهداف خود به حداقل‌ها هم نرسیده‌اند؛ با این حال ما معتقدیم باید برای ارتقای امنیت روز و شب کار کرد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید