ترامپ با هوآوی آشتی کرد: تحریم‌های ما علیه هوآوی ناعادلانه بود

    کد خبر :567121

ترامپ در ماه می گذشته کمپانی هوآوی را به دلیل جاسوسی اطلاعات از امریکا در فهرست سیاه تحریم های خود قرار داد و با تحریم گوگل در این گوشی ها کمپانی هواوی را با مشکل مواجهه کرد حال اما ترامپ از تصمیم خود پشیمان شده است و هواوی را از فهرست سیاه تحریم ها خارج کرد.

به گزارش بازتاب به نقل از رویترز، کمپانی هوآوی زمانی که با تحریم گوگل از طرف امریکا مواجهه شد تسلیم نشد و سیستم عامل جدیدی به جای آن به بازار آورد.

با توجه به مقاومتی که کمپانی هواوی به خرج داد دونالد ترامپ تصمیم گرفت اجازه ورود نسل پنج این گوشی های همراه را به امریکا بدهد. این تصمیم ناگهانی ترامپ خیلی از واردکنندگان و صادرکنندگان را نیز متعجب کرد.

ترامپ در روز شنبه گذشته گفت:” تحریم های امریکا علیه چین برای واردکنندگان این گوشی به امریکا ناعادلانه بوده است و باعث شد که این کمپانی نصف بازار مصرفش را از دست بدهد.”

اما او به این نکته اشاره نکرد که کدام کمپانی در امریکا محصولات هواوی را به این کشور وارد خواهد کرد.

در حالی که صحبت های ترامپ در مورد هواوی واضح نبود کارشناسان اقتصادی شاهد رشد سهام این کمپانی در روز دوشنبه گذشته بودند و این رشد سهام حاصل صحبت های مثبت ترامپ در مورد این کمپانی بوده است.

ریچارد ویندسور بنیان گذار شرکت تحقیقاتی مستقل در حوزه موبایل در این باره می گوید:” کاخ سفید خیلی واضح گفت هر آنچه را که هواوی به آن نیاز پیدا خواهد کرد را به آنها بدهید.”

وی در ادامه افزود:” با اینکه در حال حاضر ترامپ از تصمیم خود پشیمان است اما تا همین الان هم صدمات جدی به این کمپانی زده است.”

اما ترامپ به قول خودش به خاطر ملاحظاتی دسترسی هواوی به گوگل و اپ استور را برقرار نکرده است و هنوز هم این دو برنامه از دسترس گوشی های هواوی خارج هستند.

واکنش هواوی به این اقدام ترامپ چه بود؟

سخنگوی شرکت هواوی در گفت و گویی با رویترز در مورد این اتفاق گفت:” ما از رئیس جمهور امریکا به خاطر خارج کردن هواوی از فهرست تحریم ها ممنونیم و در حال حاضر چیزی بیشتری برای گفتن نداریم.”

برخی از شرکت های امریکایی در چند ماه اخیر واردات هواوی را کاملا متوقف کردن ولی با صحبت های ترامپ این واردات به سرعت از سرگرفته شد.

در حال حاضر کارشناسان اقتصادی امریکا از این اتفاق ابراز نگرانی کردند و گفتند که وارد کردن گوشی های هواوی به خاک امریکا با توجه به سیستم جاسوسی این گوشی ها کار پر خطری است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید