سامسونگ برای رقابت با الکسا، فروشگاه بیکسبی را راه‌اندازی می‌کند

    کد خبر :566965

سامسونگ با هدف رقابت با دستیار‌های صوتی گوگل و الکسا آمازون، به‌دنبال غنی‌ترکردن دستیار صوتی خود و راه‌اندازی فروشگاه اختصاصی برای آن است.

سامسونگ فروشگاه نرم‌افزاری جدید به‌ نام فروشگاه بیکسبی (Bixby Marketplace) افتتاح کرده تا کاربران بتوانند میانبرهای جدیدی برای استفاده از بیکسبی پیدا کنند و راحت‌تر به دنبال کپسول‌های بیکسبی بگردند. این ابزار مانند الکسا آمازون است که به شما اجازه می‌دهد به‌راحتی به ویژگی‌های خاصی از برنامه با فرمان‌های صوتی دسترسی پیدا کنید.

در‌حال‌حاضر، بیکسبی با اپ‌های شخص ثالث ادغام شده تا دستورها را سریع‌تر اجرا کند؛ اما وجود چنین فروشگاهی، گشتن در دسته‌های مختلف ازجمله بازی‌ها، محتوا، سفر و موسیقی را ساده‌تر می‌کند. همچنین، کاربران می‌توانند کپسول‌ها را طبق نیاز خود سفارشی کنند. به‌عنوان مثال، اگر ترجیح می‌دهید از اوبر یا لیفت استفاده کنید، می‌توانید کپسول حمل‌و‌نقل را انتخاب کنید تا هر زمان با استفاده از دستور صوتی ماشینی برای فرودگاه درخواست کردید، از اوبر برای شما تاکسی بگیرد. برنامه‌های محبوب شخص ثالث عبارت‌اند از: گوگل مپ، یوتیوب، اسپاتیفای، یِلپ (Yelp) و ان‌پی‌آر (NPR). البته، دستیار گوگل نیز در تلفن‌های سامسونگ دردسترس است و شاید برای برنامه‌های گوگل روش بهتری باشد.

سامسونگ ادعا می‌کند که در فروشگاه بیکسبی اجازه‌ی تبلیغات بصری را نمی‌دهد. هرچند مشخص نیست همانند آنچه در دستیار گوگل دیدیم که تبلیغ فیلم دیزنی را صوتی انجام داده بود، تبلیغات صوتی وجود دارد یا خیر.

سامسونگ با راه‌اندازی این فروشگاه، امیدوار است توسعه‌دهندگان بیشتری را جذب این بازار کند. همچنین، قصد دارد در اواخر پاییز در کنفرانس توسعه‌دهندگان در سن‌خوزه کالیفرنیا، کاربران آمریکا و کره‌جنوبی بتوانند از این فروشگاه استفاده کنند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید