رئیس سازمان حج در بازدید از فرودگاه امام (ره) اعلام کرد

آغاز به کار ترمینال فرودگاهی سلام برای پروازهای حج تمتع

    کد خبر :566642

رئیس سازمان حج و زیارت از آغاز به کار ترمینال فرودگاهی سلام در فرودگاه امام خمینی (ره) برای پروازهای حج تمتع خبر داد.

علی رضا رشیدیان رئیس سازمان حج و زیارت و حجت الاسلام سید عبدالفتاح نواب نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت از وضعیت و خدمات فرودگاه امام خمینی (ره) و ترمینال سلام که قرار است حجم قابل توجهی از پروازهای حجاج از طریق آن انجام شود و میزان آمادگی بخش‌های مختلف فرودگاهی در ارائه خدمات به زائران بیت الله الحرام بازدید کردند.

علی رضا رشیدیان در جریان این بازدید گفت: آغاز به کار ترمینال فرودگاهی سلام با پروازهای حجاج؛ برکت و آثار معنوی بسیاری برای دست اندرکاران ساخت و آماده سازی این مجموعه دارد.

وی افزود: آمادگی شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی در عین محدودیت‌ها و تنگناهای ناشی از تحریم‌ها در سطح خوبی است و با برنامه ریزی های صورت گرفته و اعلام مدیرعامل شرکت هواپیمایی هما تلاش بر آن است که پروازهای ایمن و بدون تأخیر به حجاج خانه خدا ارائه دهند.

رشیدیان تصریح کرد: بر اساس آنچه در بازدیدها مشاهده شده و اعلام مسئولان فرودگاهی و شرکت هواپیمایی هما، آمادگی‌ها با توجه به شرایط و امکانات در سطح خوبی قرار دارد و کلیه بخش‌های فرودگاهی برای ارائه خدمات مناسب و توأم با حفظ کرامت و شأن و احترام زائران مهیا هستند.

وی در جریان بازدید از ترمینال فرودگاهی سلام با اشاره به سطح کیفی و کمی مطلوب این مجموعه در ارائه خدمات تصریح کرد: این ظرفیت مهندسی و توانمندی حرفه‌ای داخلی که در طراحی و ساخت این ترمینال زیبا به کار گرفته شده برای ملت ایران مایه مباهات و افتخار است.

رشیدیان با بیان اینکه فناوری ساخت و احداث این بناها و ساختمان‌هایی با این گستره خدمات و کاربری‌ها و حساسیت‌ها عموماً در اختیار فرانسوی‌ها و ایتالیایی هاست که تجربه‌ای طولانی در این حوزه دارند، گفت: اما امروز شاهدیم جوانان متخصص و مهندسان ما به سطحی از توان، تخصص و تجربه دست یافته اند که می‌توانند این نوع سازه‌ها با همه حساسیت‌ها و قابلیت‌ها و نیز تأسیسات و امکانات داخل آن را در سطح قابل رقابت با فرودگاه‌های مدرن جهان بسازند.

وی با بیان اینکه این توان و تخصص مایه افتخار ماست، اظهار کرد: امروز با همه دغدغه‌ها و نگرانی‌هایی که ما در سازمان حج و زیارت از ماه‌ها قبل برای اتمام و بهره برداری پروژه ترمینال سلام در این ایام داشتیم شاهدیم که این مجموعه به موقع آماده و برای حج ۹۸ مهیای خدمات دهی شده است.

وی در ادامه تاکید کرد: ملت ما بزرگ و عزتمند، متحد و منسجم است که علی رغم تحریم‌ها و فشارهای اقتصادی، سیاسی و تبلیغاتی دشمن هرگز از پای ننشسته و همواره در مسیر سازندگی و آبادانی این مرز و بوم تلاش کرده و می‌کند و امروز در سایه این اتحاد و همدلی ایران اسلامی کشوری مقتدر است که در سطح دنیا و منطقه دارای جایگاهی بی نظیر و قدرتمند می‌باشد.

به گزارش  مهر، رئیس سازمان حج و زیارت تصریح کرد: از امکانات ترمینال سلام و فرودگاه امام (ره) و نیز سایر مجموعه‌ها و امکانات آنها علاوه بر موسم حج تمتع در عمره و عتبات نیز بهره خواهیم برد و این ظرفیت‌ها و امکانات به طور قطع برای زائران خاطرات شیرین و آثار خوشایند و مثبتی را برای آنان از زمان خروج و نیز ورود به کشور در بر خواهد داشت.

وی تصریح کرد: در واقع این فضای مناسب و تأسیسات کامل و پیشرفته وقتی توأم با برخورد و رفتارهای شایسته و اخلاق مدارانه و روحیه نیک خادمان همراه با نظم و انضباط باشد، اثری دو چندان در آرامش زائر و آمادگی او برای بهره گیری هر چه بیشتر از سفر معنوی پیش رو خواهد داشت.

وی با قدردانی از تلاش‌های انجام شده در بخش‌های مختلف فرودگاهی برای خدمات دهی مناسب به زائران و حجاج برای آنان آرزوی توفیق هر چه بیشتر در این میزبانی نمود و گفت: امید است تأخیر پروازها به حداقل ممکن رسیده و در صورت بروز تأخیر؛ موضوع با هماهنگی و همراهی همه ارگان‌ها به خوبی مدیریت شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید