ژاپن صادرات اقلام فناورانه را به کره جنوبی محدود کرد

    کد خبر :566596

دولت ژاپن روز گذشته از محدود شدن صادرات برخی مواد شیمیایی مورد استفاده در تولید تراشه و گوشی هوشمند به کره جنوبی خبر داد.

علت این تصمیم گیری سختگیرانه ژاپن، درگیری قدیمی دو کشور بر سر پرداخت خسارت از سوی ژاپن به برخی مردم کره جنوبی است که در ایام جنگ دوم جهانی به عنوان کارگر در کارخانه های ژاپن کار می کردند. اصرار کره جنوبی بر این موضوع واکنش خشمگینانه ژاپن را به همراه داشته است.

قانون جدید از پس فردا عملیاتی می شود و واکنشی به تصمیم دادگاهی در کره جنوبی است که به شرکت های ژاپنی دستور داده به کارگان یادشده غرامت بپردازند. ژاپن این تصمیم را رد کرده و می گوید این موضوع در زمانی که دو کشور چندین دهه قبل روابط دیپلماتیک خود رامجددا از سر گرفتند حل و فصل شده است.

به گزارش مهر ،دولت کره جنوبی در واکنش به محدودیت صادراتی ژاپن اعلام کرده که اقداماتی را در برابر این تصمیم که نقض قوانین بین المللی تلقی می شود، انجام خواهد داد.

از جمله مواد شیمیایی تحریمی می توان به فلوئورید پلییمید و فلوراید هیدروژن اشاره کرد که برای تولید انواع نیمه هادی و نمایشگرهای گوشی های هوشمند به کار می روند. با اعلام این تصمیم از سوی ژاپن صادرات هر محموله از این مواد مستلزم موافقت دولت ژاپن است و این کار ممکن است تا ۹۰ روز زمان ببرد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید