کارشناسان محیط زیستی تاکید کردند

گروه ۲۰ از کاهش تولید پسماندها غافل مانده است

    کد خبر :566360

کارشناسان و فعالان محیط زیستی معتقدند که اهداف گروه ۲۰ در کاهش پسماندهای پلاستیکی، “تولید فزاینده این زباله‌ها” را مورد نظر قرار نداده‌ است.

فعالان محیط زیستی از اهداف کشورهای گروه ۲۰ در کاهش نفوذ پسماندهای پلاستیکی به اقیانوس‌ها و به صفر رساندن آن تا سال ۲۰۵۰ استقبال کردند اما معتقدند این اهداف قلب این مشکل را مورد هدف قرار نداده‌ است.

همچنین به اعتقاد فعالان محیط زیستی، زمان تعیین شده برای تحقق به صفر رسیدن نفوذ پسماندهای پلاستیکی به اقیانوس‌ها بسیار دور است و تعداد محدودی از گام‌های پیشنهادی توسط اعضای گروه ۲۰ داوطلبانه است و به دلیل اینکه رعایت آن‌ها اجبار قانونی ندارد، تاثیرگذاری خود را از دست می‌دهد.

«یوکیهیرو میساوا» از صندوق جهانی طبیعت ژاپن گفت: مسیر تعیین شده مطلوب است اما تمرکز بیشتر بر مدیریت پسماندها بوده‌ در حالی که مهم‌ترین اقدام، کاهش میزان فزاینده تولید پسماندها در سطح جهانی است.

طبق اعلام بانک جهانی در سال ۲۰۱۶ میلادی جهان حدود ۲۴۲ میلیون تن پسماند پلاستیکی تولید کرده‌ است. سالانه حدود هشت میلیون تن از این پسماندها وارد اقیانوس‌ها شده و چین و اندونزی بزرگترین متخلفان به حساب می‌آیند.

به گزارش ایسنا، نفوذ پسماندهای پلاستیکی به اقیانوس‌ها و انتشار تصاویری از زباله‌ها در سواحل و لاشه حیواناتی با معده‌های مملوء از پلاستیک، اعتراضات عمومی را در جهان به همراه داشته‌ است.

پیش از شروع نشست گروه ۲۰ «شینزو آبه» نخست وزیر ژاپن که میزبانی آن را به عهده داشت اعلام کرد که مقابله با نفوذ پسماندهای پلاستیکی به اقیانوس‌ها در اولویت این گروه قرار دارد. او از تمایل ژاپن در هدایت کشورهای جهان در تحقق اهداف این ماموریت از جمله توسعه مواد زیست تخریب‌پذیر و گزینه‌های دیگر خبر داده بود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید