سلطان قطعه کیست؟/وثیقه 22 میلیارد تومانی برای ممنوع الخروجی آقای”م.و”

    کد خبر :566350

یکی از بخش‌های مهم در شرکت های خودروسازی، بخش تامین و خرید قطعات مورد نیاز است. گردش مالی چند هزارمیلیاردی و وابستگی شرکت های خودروسازی به واردات قطعه حساسیت این بخش را دوچندان می کند. از این رو نظارت بر خرید و تامین قطعه در شرکت های خودروسازی امری ضروری است.

آقای”م.و” از جمله مدیران ارشد یکی از شرکت های بزرگ خودروسازی است که طی چند سال اخیر همواره در بخش خرید و تامین قطعات خودرو در شرکت خودروسازی متبوعه خود حضور فعال و اثرگذار داشته است. از این رو برخی از وی به عنوان “سلطان قطعه“در صنعت خودرو یاد می کنند.

وی در حالی به آمریکا سفر کرده که ممنوع الخروج بوده و به واسطه تامین وثیقه 22 میلیارد تومانی توسط یک شرکت خودروسازی، توانسته از کشور خارج شود. طبق اطلاع به دست آمده، وثیقه مذکور به علت عدم بازگشت”م.و” به کشور ضبط شده است. “م.و” که در حال حاضر قائم مقام یکی از شرکت های تابعه خودروسازی است، تابعیت دوگانه دارد و از نزدیکان کاری با مدیرعامل شرکت مذکور است.

در خصوص خروج وی از کشور دو نکته مهم وجود دارد: اول اینکه چرا شرکت خودروسازی مذکور وثیقه مورد نیاز را تامین کرده است؟ چه رابطه خاصی بین مدیرعامل شرکت و”م.و” وجود دارد و دوم اینکه به علت تابعیت دوگانه”م.و” و سطح دسترسی بالای وی به اطلاعات حساس صنعت خودرو، چرا وی در پست های حساسی در چند سال اخیر مشغول به کار بوده است؟حامی اصلی وی چه کسی بوده است؟

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید