استیضاح وزیر کار کلید خورد

  • سیاسی
  • دوشنبه ۱۰ تیر ۱۳۹۸ ۱۵:۴۵
    کد خبر :566343

عضو کمیسیون اجتماعی از تهیه و تدوین سوال نمایندگان از وزیر کار درباره انتصاب رئیس صندوق بازنشستگی کشوری خبر داد.

احمد بیگدلی عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با فارس، از تهیه و تدوین سوالی درباره عملکرد محمد شریعتمداری وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی خبر داد.

وی درباره انتقاد بازنشستگان و مطالبات آنان از صندوق بازنشستگی افزود:‌ این بازنشستگان مطالبات به حقی دارند که البته با فعالیت مدیرعامل صندوق بازنشستگی کل کشور در فضای مجازی مشکلی از بازنشستگان حل نمی‌شود.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: کار محمد شریعتمداری وزیر تعاون بر اساس قانون تبصره یک ماده 17 سازمان تامین اجتماعی و حضور رئیس جدید در صندوق بازنشستگی باتوجه به عدم احراز شرایط غیرقانونی است و این غیرقانونی بودن به غیرقانونی بودن تمامی امضاها و انتصابات صورت گرفته از سوی وی هم باز می‌گردد.

بیگدلی گفت:‌ در مجلس شورای اسلامی پیگیر آن هستیم که این اقدام غیر قانونی وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی را دنبال کنیم و شریعتمداری هم باید پاسخگوی نمایندگان باشد. ضمن اینکه در حال حاضر یک و نیم میلیون بازنشسته داریم که در سال جاری و سال 99 قرار است بین 400تا 500 هزار بازنشسته به تعداد مستمری‌ بگیران این صندوق افزوده شود.

بیگدلی افزود: بارها به شریعتمداری وزیر تعاون در خصوص وضعیت صندوق بازنشستگی کل کشور تذکر داده‌ام و او در کمیسیون اجتماعی توضیحاتی در این خصوص داده بود که از پاسخ‌های وزیر قانع نشدم و قرار است پس از خاتمه تعطیلات مجلس و در هفته منتهی به بازگشایی مجدد مجلس شورای، سؤال ملی بنده از وزیر تعاون در صحن علنی مطرح شود.

وی با اشاره به استیضاح شریعتمداری گفت:‌ استیضاح وزیر تعاون با حدود 50 امضا در حال افزایش تعداد درخواست کنندگان است البته با انتصابات اخیر صورت گرفته در زیرمجموعه وزارت تعاون هم بر تعداد استیضاح کنندگان شریعتمداری افزوده شده است.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: مجلس رضایتی از روند اقدامات و کارهای شریعتمداری در وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی ندارد.

بیگدلی با بیان اینکه به دنبال تعیین تکلیف سؤالم از شریعتمداری هستم تا در مورد استیضاح وی فکر کنم، گفت: سؤال ملی من از شریعتمداری در مورد تبصره یک ماده 17 قانون تامین اجتماعی است که در آنجا تصریح شده مدیرعامل صندوق تامین اجتماعی چه شرایطی را باید داشته باشد.

وی تصریح کرد:‌ با توجه به استعلاماتی که از دیوان محاسبات و سازمان بازرسی کل کشور گرفتم انتصاب رئیس جدید صندوق بازنشستگی کل کشور و ادعای ما مبنی بر غیرقانونی بودن این کار مورد تائید قرار گرفت و بر همین اساس وقتی وی به صورت غیرقانونی بر صندلی مدیریتی این صندوق نشسته است قطعا امضاهای دیگر وی هم بی‌اعتبار است.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: کسی که علم شفاف‌سازی را در دست گرفته است باید روند مدیریتی، اقدامات و انتصاب‌هایش هم شفاف باشد که البته این توصیه در دین اسلام هم وجود دارد چرا که رعایت تقوا در ابتدا برای خود توصیه شده و سپس برای دیگران.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید