وزیر مشاور در امور خارجی امارات:

فشار بر قطر در حال تاثیرگذاری است

    کد خبر :56614

وزیر مشاور در امور خارجی امارات ضمن درخواست برای نظارت جهانی بر بحران عربی، مدعی شد نشانه حاکی از آن است که فشار بر قطر در حال موثر واقع شده است.

به گزارش بازتاب به نقل از خبرگزاری رویترز، یک مقام بلندپایه امارات متحده عربی با تاکید بر ضرورت نظارت بین‌المللی بر بن‌بست بین قطر و کشورهای عربی همسایه آن، مدعی شد نشانه حاکی از آن است که فشار بر دوحه در حال موثر واقع شدن است.

انور قرقاش، وزیر مشاور در امور خارجی امارات متحده عربی، در اظهاراتی در لندن -پایتخت انگلیس- افزود: «ما به یک راه حل منطقه‌ای و یک نظارت بین‌المللی نیاز داریم.»

وزیر مشاور در امور خارجی امارات متحده عربی تصریح کرد: «ما باید مطمئن شویم که قطر، کشوری با ۳۰۰ میلیارد دلار ذخایر ارزی، دیگر حامی رسمی یا غیر رسمی گروه‌های افراطی و تروریستی نخواهد بود.»

وی با این حال به جزئیات درباره نظارت بین‌المللی پیشنهاد شده اشاره نکرد.

این مقام اماراتی گفت یادداشت تفاهمی که روز سه‌شنبه بین آمریکا و قطر در خصوص مقابله با تامین مالی تروریسم امضا شد، تحولی مثبت است.

واشنگتن و دوحه این توافقنامه را در سفر رکس تیلرسون، وزیر امور خارجه آمریکا، به قطر امضا کردند.

تیلرسون به عنوان بخشی از سفر دوره‌ای خود به کشورهای عربی خلیج فارس با هدف کمک به حل تنش بوجود آمده میان کشورهای عربی متحد آمریکا، به قطر سفر کرد؛ با این حال ‌عربستان سعودی، امارات، بحرین و مصر همچنان تاکید دارند این یادداشت تفاهم پاسخگوی نگرانی‌های آن‌ها نیست.

عربستان سعودی، امارات، بحرین و مصر پنجم ژوئن روابط دیپلماتیک با قطر را قطع و این کشور را به حمایت از گروه‌های تروریستی و اتحاد با ایران متهم کردند. این در حالی است که قطر چنین اتهاماتی را رد می‌کند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید