ماجرای ممنوعیت سلبریتی ها در شبکه امید

    کد خبر :566098

مدیر شبکه امید از پخش زنده 100 مسابقه زنده ورزشی در فصل تابستان خبر داد و از کلنجار به عنوان مهمترین برنامه تابستانی این شبکه یاد کرد.

مهدی سالم مدیر شبکه امید امروز دوشنبه ۱۰ تیر، مهمان حسین کلهر در برنامه «سلام صبح بخیر» بود.

سالم با بیان اینکه از ۲۶ خرداد تعطیلات نوجوانان ما آغاز شده و شبکه امید هم ویژه برنامه های خود را روی آنتن برده، درباره پرداخت به مقوله کنکور گفت: از بدو تاسیس شبکه تصمیم گرفتیم به مسائل آموزشی و کنکور نپردازیم تا استرس را برای بچه ها بیشتر نکنیم. البته درباره سیل زدگان استثنا قائل شدیم.
وی افزود: در ایام ماه رمضان از ۱۲ شب تا سه صبح که نوجوانان روزه دار فرصت مطالعه داشتند برنامه درسی تعریف و امتحانات نهایی آنها را مرور کردیم و نوجوانان بسیاری به ما پیام دادند و تشکر کردند. از جمله خیلی ها به خود من دایرکت داده بودند.
این مدیر شبکه تاکید کرد: همه مدیران شبکه ها پیامهای خصوصی که برایشان ارسال می شود می خوانند و به آنها اهمیت می دهند. نوجوان دوست دارد ارتباط دو سویه داشته باشد و حرفهایشان شنیده شود.
سالم یادآور شد: همانطوری که در ارکستر هر کدام از نوازنده ها باید خوب بنوازند اما اگر هماهنگی نباشد صدای دلپذیر نمی شنویم، شبکه امید هم قسمتی از ارکستر شبکه های سیما است. آموزش وپرورش و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان هم نقش مهمی دارند و ما برنامه های آنها را رصد و معرفی می کنیم و از آن طرف مطالبه گر هم هستیم.

وی خبر داد: در تابستان امسال به مفهوم مسئولیت پذیری می پردازیم تا وقتی نوجوان خودش را شناخت بداند که باید مسئولیت پذیر باشد سپس به افزایش مهارت های خود بپردازد و ما در شبکه امید به مهارت افزایی می پردازیم و بر اساس سند چشم انداز با همکاری همه دستگاه ها جلو می رویم.
مدیر شبکه امید ادامه داد: شما برای کودکان می توانید یک برنامه را بارها تکرار کنید و برایشان جذاب باشد اما نوجوانان اینگونه نیستند و می طلبد که ما یک شبکه پویا و فعال داشته باشیم. کنداکتور شبکه امید بر مبنای کنداکتور تحصیلی بچه ها نوشته می شود و کنداکتور سال تحصیلی ما از ۶ صبح و کنداکتور تعطیلات ما از ۸ صبح آغاز می شود. در بحث تامین سریال و فیلم سینمایی داریم و در بحث تولید به مهارت افزایی می پردازیم که از سواد رسانه تا آموزش مهارتهای دیگر می پردازیم.
سالم همچنین «کلنجار» را مهم ترین برنامه شبکه امید دانست و گفت: در مراکزی چون فرهنگسراها با بچه ها می نشینیم و با هم درباره موضوعات مختلف چالش می کنیم. مجریان و کارشناسان ما اکثرا معلم بوده و هستند.
به گزارش فارس، وی درباره ممنوعیت حضور سلبریتی ها در شبکه امید توضیح داد: نوجوان بدون مسلح شدن به ابزار سواد رسانه ای تحت تاثیر چهره ها قرار می گیرد نوجوان باید این تمیز را قائل شود که زندگی ویترینی چهره ها با زندگی واقعی آنها متفاوت است و شاید از زندگی واقعی آنها خوشش نیاید.
مدیر شبکه امید در پایان خبر داد: پخش مسابقات نوجوانان اتفاق ویژه ای است که در شبکه رخ می دهد. ورزش برایمان مهم است و قرار است ۱۰۰ مسابقه ورزشی نوجوانان را به صورت زنده برای بچه ها پخش می کنیم.
برنامه صبحگاهی «سلام صبح بخیر» به تهیه کنندگی ابوالفضل صفری شنبه تا پنجشنبه هر روز ساعت ۷ تا ۹:۳۰ از شبکه سه سیما روی آنتن می رود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید