آمریکا به این ۱۰ دلیل به ایران حمله نمی‌کند

    کد خبر :565815

صالح محروس محمد در المیادین نوشت: در سایه تنش هایی که روز به روز در منطقه خلیج فارس در حال افزایش است و آخرین آنها ساقط شدن پهپاد آمریکایی توسط نیروهای سپاه پاسداران ایران بود؛ در این مقاله بر آنیم به این مهم بپردازیم که ایران هرگز در برابر آمریکا تسلیم نخواهد شد. اما چرا ایالات متحده نسبت به اقدام نظامی علیه ایران مبادرت نمی ورزد؟ آیا آمریکا قادر به این کار است؟

به گزارش بازتاب؛ در ادامه این مطلب آمده است: در این جا، ده دلیلی را مطرح می کنیم که مانع از حمله نظامی آمریکا به ایران می شود:

افکار عمومی در آمریکا در مورد حمله نظامی به ایران اتفاق نظر ندارد و این مساله با نگاهی به نتایج نظر سنجی ها در این کشور مشخص می شود.

برخی دولتها، از جمله چین، روسیه، هند و اتحادیه اروپا، مخالف حمله ایالات متحده به ایران هستند.

در صورت حمله آمریکا به ایران، آسمان چهار دولت عربی که ایران نفوذ زیادی در آنها دارد، یعنی لبنان، سوریه، عراق و یمن و در نتیجه اسرائیل، تهدید می شود؛ حال آنکه تامین امنیت اسرائیل از اولویتهای سیاست آمریکاست.

ایالات متحده قدرت موشکی ایران را در نظر دارد و می داند شکست در برابر توان موشکی ایران، آغاز در هم شکستن ابهت نظامی آمریکاست.

شعله ور شدن جنگ در خاورمیانه و دولتهایی که حامی حمله به ایران هستند، یعنی عربستان، بحرین و امارات، به اضافه دولتهای حامی ایران، یعنی عراق، یمن، لبنان و سوریه، موجب توقف صادرات نفت عربی و تعطیلی حرکت نفت کش ها در خلیج می شود و این مساله بر اقتصاد بین المللی تاثیرگذار خواهد بود.

ممکن است درگیری ها به شرق آفریقا و بین دو گروه در سومالی و جیبوتی منتقل شود؛ جایی که مناطق نفوذ آمریکا و ایران و هم پیمانان آنهاست.

توقف دریانوردی در دریای سرخ و کانال سوئر و دریای مدیترانه منجر به فلج شدن راههای تجارت بین المللی می شود.

فروپاشی اقتصاد جهانی و احتمال وقوع جنگ جهانی سوم باعث سوختن تر و خشک با هم می شود؛ چرا که ممکن است در این جنگ از سلاح اتمی استفاده شود.

آیا ایران با ایالات متحده مذاکره می کند؟ مشخص است که ایران هرگز تحت فشار محاصره اقتصادی و نظامی آمریکا هرگز وارد مذاکره نمی شود. در این میان، آمریکا از شرایط بوجود آمده برای باجگیری از برخی دولتهای خلیج فارس استفاده می کند، تا زمانی که اعراب متوجه این مساله شوند که دشمن واقعی آنها ایالات متحده و اسرائیل است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید