بحران مالی در فدراسیون فوتبال؛

وقتی وزارت ورزش، کمیته المپیک و کفاشیان از معادلات حذف می‌شوند

  • ورزشی
  • یکشنبه ۹ تیر ۱۳۹۸ ۱۵:۵۴
    کد خبر :565680

فدراسیون فوتبال که به دلیل مسدود بودن حسابش با شرایط تازه ای مواجه شده است، تا حدود زیادی حمایت دو نهاد بالا سری را از دست داده است تا اوضاع پیچیده تر از قبل شود.

ماجرای بحران مالی فدراسیون فوتبال و فقدان منابع لازم در این مجموعه با توجه به شرایط جاری شاید چندان مسئله عجیب و غیر منتظره ای نباشد اما اتفاقات اخیر نشان می دهد که مسئولین فدراسیون با استراتژی های نادرست و رویکرد مدیریت انحصاری خود زمینه ایجاد چنین بحرانی را فراهم ساخته اند.

مشکلات ارزی و عدم امکان وارد کردن پول از حساب های ای اف سی و فیفا قطعاً یکی از اصلی ترین عوامل ظهور بحران مالی در فدراسیون است با این وجود رویکرد انحصار طلبی در سطح مدیریتی یکی از دلایل شدت گیری این بحران بوده و حالا کار را به جایی رسانده که در اتفاقی عجیب و کم سابقه حساب های فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ هم مسدود می شود.

یکی از موضوعات مرتبط با بحران اخیر حذف علی کفاشیان، نائب رئیس اسبق فدراسیون فوتبال است که بعد از انجام ماموریت خودش در رساندن تاج به ریاست فدراسیون و نائب رئیسی ای اف سی با استفاده از ابزار بازنشستگی به عنوان یک مهره سوخته از میدان کنار رفت چرا که مسئولین بالادستی به خواسته‌های خودشان و انتظاراتی که از کفاشیان داشتند دست یافتند. به هر ترتیب موارد بازنشسته دیگری هم در فدراسیون وجود داشتند اما در این مسیر کفاشیان پیش از هر فرد دیگری قربانی شد.

با این وجود ظاهراً مسئولین فدراسیون فوتبال نقش و جایگاه کفاشیان در ایجاد راهکارهای مناسب برای عبور از تحریم‌ها و وارد کردن ارز به کشور را فراموش کرده‌اند. درست از زمانی که کفاشیان به طور کامل حذف شد راه ورود دلار هم به فدراسیون بسته شد تا مدیریت انحصاری نتیجه‌ای به جز تشدید بحران مالی را به همراه نداشته باشد.

این در حالی است که علی کفاشیان با وجود تمامی انتقاداتی که نسبت به عملکردش وجود داشته به دلیل سابقه در مدیریت ورزشی و خصوصاً فعالیت در فدراسیون‌های مختلف راه کارهای مناسبی برای این موضوع در برخی از مقاطع داشته است.

به گزارش مهر ،از سوی دیگر در همین شرایط روابط فدراسیون فوتبال با وزارت ورزش و کمیته المپیک هم در بدترین موقعیت ممکن قرار دارد. در حالی که رئیس فدراسیون بارها به مشکلات مالی اشاره کرده و از وزارت درخواست کمک برای حل این مشکلات را داشته رئیس کمیته المپیک از انتخاب سرمربی تیم امید بدون مشورت وزارت ورزش و این کمیته خبر می دهد تا به نوعی بر اختلافات موجود و تک روی فدراسیون در زمینه‌های مختلف نیز صحه بگذارد!

در واقع فدراسیون در تصمیمات خودش هیچ توجهی به مشورت و یا تبادل نظر ندارد با این وجود در موقعیت بحرانی انتظار دارد که مورد حمایت مالی وزارت ورزش قرار بگیرد!

سوال اینجاست؛ در موقعیتی که هیچ راهکاری برای خروج از بحران مالی دیده نمی‌شود و فدراسیون تنها بر این نکته تاکید می‌کند که همه تلاش‌ها برای حل مشکلات ارزی انجام خواهد شد، علی کفاشیان و برخی از نزدیکانش هم از کادر مدیریتی حذف شده‌اند و انحصار مطلق در ساختار قدرت فدراسیون شکل گرفته، همزمان از حمایت وزارت و کمیته المپیک هم خبری نیست تا فدراسیون استقلال خودش را به شکل کامل حفظ کند چه تدبیری برای حل مشکلات مالی خصوصاً در مقطع حساس موجود اندیشیده شده است؟

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید