آموزش و پرورش تعیین کننده شروط استخدام نیست

    کد خبر :565607

معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش گفت: این وزارتخانه تعیین کننده شروط استخدام نیست و آموزش و پرورش بر اساس قانون، نیروهای کیفی خود را جذب می‌کند.

علی الهیار ترکمن معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش، «شرایط آزمون استخدامی آموزش و پرورش چیست؟» مبنی بر اصلاح شرایط سنی استخدام در آموزش و پرورش، تصریح کرد: آموزش و پرورش تعیین کننده شروط استخدام در این وزارتخانه نیست و بر اساس قانون نیروهای کیفی خود را جذب می‌کند.

وی اضافه کرد: آموزش و پرورش دستگاه اشتغال نیست تا ببیند مردم چه درخواستی دارند و بتواند مطابق آن پیش برود؛ در وزارت آموزش و پرورش باید از نیروهای کیفی بهره گرفته شود و ضمن آن باید بتواند قوانین و مقررات را کاملاً رعایت کند.

الهیار ترکمن ادامه داد: ما تابع مقررات هستیم و هر قانونی در زمینه استخدام در آموزش و پرورش وجود داشته باشد را تبعیت می‌کنیم، لذا شرایط نباید به گونه‌ای باشد که جو عمومی ایجاد شود و مردم اعلام کنند که شرایط استخدام مناسب نیست یا اینکه این قانون را قبول نداریم یا آن را نمی‌خواهیم.

به گزارش فارس،معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه موارد اعلامی باید از دستگاه سیاست‌گذار پیگیری شود، افزود: چرایی سن ۳۵ سال برای جذب معلمان در دوره کارشناسی، یا به طور مثال لزوم داشتن کارت پایان‌خدمت یا معافیت غیرپزشکی برای استخدام از جمله شرایطی است که قانون در این زمینه تصمیم گرفته است.

وی ادامه داد: اگر نسبت به این موضوع اعتراضی به ما وارد شود مطمئنا کاری از دستمان برنمی‌آید زیرا ما مجری قانون و مقررات وضع شده هستیم.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید