فریب آگهی‌های رویایی مسکن‌مهر پردیس را نخورید

    کد خبر :565592

مسئولان متولی شهرستان پردیس در شرق پایتخت می‌گویند بیشتر امکانات رفاهی اعلام شده در این دسته از آگهی‌ها فاصله بسیار زیادی تا اجرایی شدن دارند؛ البته برخی از آنها هم معلوم نیست هیچگاه به سرانجام برسند.

براساس آگهی‌های منتشر شده در فضای مجازی این خانه‌های رویایی دارای امکانات کامل همچون دسترسی راحت و محلی به ایستگاه مترو، تاکسی و اتوبوس، دید ابدی به دریاچه، مجاورت با لواسانات و بیمارستان در فازهای جدید ۸، ۱۱، ۵ و ۹ مسکن مهر پردیس هستند.

اما واقعیت این است که این امکانات هنوز محقق نشده اند و فعالیت‌های بی قاعده دلالان مسکن مهر پردیس به دریافت سودهای بی حساب و کتاب از راه خرید و فروش واحدهای مسکن مهر پردیس در فازهای جدید منجر شده و صدای مردم را درآورده است.

دلالان برای به دام انداختن مشتری از هر ترفندی استفاده می‌کنند تا تصویری غیرواقعی از واحدها برای متقاضیان به نمایش بگذارند و املاک را با قیمت‌هایی بالاتر از حد معمول به فروش برسانند.

با گشتی کوتاه در فازهای جدید مسکن مهر براحتی می‌توان مشاهده کرد که حمل و نقل عمومی در فازهای جدید مسکن مهر پردیس هنوز فعال نیست چه رسد به اینکه ساکنان دسترسی راحت به ایستگاه‌های آن داشته باشند.

ساکنان فازهای جدید با خودرو شخصی، آژانس یا خودروهای مسافربر شخصی به پردیس تردد دارند و به گفته یکی از ساکنان فاز ۸ برای هر رفت و برگشت از این فاز به شهر پردیس ۳۰ هزار تومان کرایه آژانس پرداخت می‌کند.

مترو شهرستان پردیس که در آگهی‌های فضای مجازی به عنوان یک آپشن ویژه به خریداران معرفی می‌شود تازه کلنگ زنی شده و براساس صحبت‌های مسؤلان، در فازهای جدید مسکن مهر پردیس ایستگاهی برای مترو در نظر گرفته نشده است.

شهرستان پردیس هنوز بیمارستان دولتی ندارد و تنها بیمارستان خصوصی آن نیز از اوایل امسال تعطیل شده است.

راه اندازی تنها بیمارستان خیرساز این شهرستان نیز در کش و قوس امور اداری بین دستگاه ها برای دریافت تجهیزات و تامین پرسنل همچنان بلاتکلیف است؛ در هیچیک از فازهای جدید مسکن مهر بیمارستانی ساخته نشده و مهرنشینان پردیس مثل بقیه ساکنان برای امور درمانی خود به بیمارستان‌های دولتی یا خصوصی تهران مراجعه می‌کنند.

چشم انداز لواسانات، دید دریاچه و… نیز بخش دیگری از لاف گزاف دلالان سودجوی مسکن مهر پردیس در آشفته بازار املاک در فضای مجازی است که شهروندان باید مراقب باشند و فریب این نوع آگهی ها را نخورند.

افزایش غیرطبیعی قیمت مسکن

فرماندار شهرستان پردیس با انتقاد از چنین رویه ای که سبب افزایش غیرطبیعی قیمت های مسکن شده است در گفت و گو با ایرنا اظهارداشت: برخی افراد در شبکه های مجازی با ایجاد فضای کاذب و درج اطلاعات نادرست مشکلاتی ایجاد می‌کنند؛ در پردیس هم برخی از این اتفاقات باعث شده تا رشد قیمت مسکن از میزان طبیعی و منطقی خود فراتر برود.

عبدالعظیم رضایی با اشاره به برخورد با کسانی که برای بالا بردن قیمت‌ها در بازار مسکن مهر در پردیس اطلاعات نادرست می‌دهند خاطرنشان کرد: با مستندسازی در مورد جوسازی و ایجاد تشنج روانی دلالان در بازار به طور قطع با آنها برخورد می‌کنیم.

هشدار دادستانی

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان پردیس نیز در این خصوص اظهارداشت: فعالیت دلالان مسکن مهر در افزایش کاذب نرخ خرید، فروش، رهن و اجاره در فازهای جدید ۱۱، ۸، ۹، ۵ تأثیر گذار است.

علیرضا آقاجری خاطرنشان کرد: دلالان با خرید واحدهای مسکونی از افراد مختلف آنها را به متقاضیان دیگر می فروشند و از این طریق سودهای کلانی به جیب می‌زنند.

وی افزود: به دلیل بی توجهی مردم به هشدارهای مکرر مدیران شرکت عمران پردیس روزانه شاهد شکایات و کلاهبرداری‌های متعددی در حوزه خرید و فروش غیرقانونی مسکن مهر خارج از سامانه نقل و انتقالات ثانویه هستیم.

قیمت های میلیاردی

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید پردیس اظهارداشت: درج قیمت‌های کاذب و اطلاعات نادرست از سوی دلالان سودجوی مسکن مهر سلب اعتماد مردم به متولیان را در پی دارد؛ قیمت‌های نامتعارف درج شده در فضای مجازی از سوی دلالان، مورد تأیید ما نیست.

سید مهدی هدایت افزود: مشاهده شده برخی واحدهای مسکن مهر با چندین برابر افزایش نسبت به قیمت واقعی به صورت میلیاردی برای فروش در فضای مجازی از سوی عده ای آگهی می شود.

مراقب «کلید تحویل» باشید

مدیر اجرایی مسکن مهر پردیس نیز با اشاره به مشکلات ایجاد شده توسط دلالان مسکن مهر پردیس گفت: این افراد در بازار مسکن واحدهای در حال ساخت را با اطلاعات غلط به عنوان «کلید تحویل» به مردم می فروشند و بسیاری از واحدهایی که هنوز سر رسید تحویل آنها نرسیده را با دادن اطلاعات نادرست و غیرواقعی به متقاضیان واگذار می‌کنند.

علی اصغر جاودان فر به شهروندان توصیه کرد: متقاضیان قبل از هرگونه خرید یا فروش به کارگزاری مسکن مهر پردیس مراجعه کنند تا از پیشرفت فیزیکی واحدها، تاریخ تحویل، تسویه حساب و از همه مهمتر از توقیف نبودن یا نداشتن شکایت واحد مورد نظر با خبر شوند.

وی تاکید کرد: شهروندان نقل و انتقال واحد مورد نظر را فقط در محل کارگزاری مسکن مهر پردیس در خیابان فروردین جنوبی انجام دهند.

به گزارش ایرنا شهرستان پردیس با ۲۵۰ هزار نفر جمعیت در شرق پایتخت قرار دارد و افزایش جمعیت آن پس از تکمیل و بارگذاری فازهای مسکن مهر به حدود ۷۰۰ هزار مسکن مهر هدفگذاری شده است.

احداث مسکن‌مهر پردیس در قالب ۹ فاز به تعداد ۸۳ هزار واحد اجرایی شده و فازهای ۱۱، ۸، ۵و ۹ آن در حال تکمیل و واگذاری است.

تاکنونه بیشس از ۳۰ هزار واحد این مسکن افتتاح شده است و ۴۰ هزار واحد آن نیز در مرحله نازک کاری قرار دارد.

بر اساس اعلام مسئولان متولی تمامی واحدهای مسکن مهر پردیس به جز مواردی که معارض حقوقی ندارند تا پایان سال ۹۸ قرار است تحویل شوند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید