جهانگیری: ما نمی‌توانیم شغل ایجاد کنیم

  • سیاسی
  • سه شنبه ۵ اردیبهشت ۱۳۹۶ ۱۸:۴۴

کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه ما نمی‌توانیم شغل ایجاد کنیم تاکید کرد: اقتصاد می تواند شغل ایجاد کند.

اسحاق جهانگیری هنگام خروج از ساختمان صدای جمهوری اسلامی با حضور در جمع خبرنگاران مبنی بر اینکه چند شغل میتوانید، ایجاد کنید گفت: ما نمی‌توانیم شغل ایجاد کنیم، اقتصاد می توانند شغل ایجاد کند.

کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری بیان داشت برای ایجاد شغل ابتدا باید تولید کرد، سپس سرمایه‌گذاری کرد، و بعد نتیجه تولید و سرمایه‌گذاری ایجاد شغل می‌شود که در نتیجه هر چه میزان تولید بالاتر برود اشتغال هم بیشتر می شود.

معاون اول رئیس جمهوری، با بیان اینکه سال ۹۵ وارد رونق شدیم، رشد اقتصادی سال 95 را بالای ۷ درصد خواند و تاکید کرد: دیگر در این شرایط اقتصاد را، اقتصاد در حال رکود نمی گویند.

وی تصریح کرد: آنجایی اقتصاد را در حال رکود می خوانند که رشدها منفی باشد، چنانچه ممکن است بگوییم، در این رشد، سهم نفت بیشتر است ولی سهم بخش های دیگر هم بالاست.

جهانگیری مهم‌ترین مسئله در اقتصاد ایران را بیکاری برشمرد و گفت: اقتصاد اولویت مردم ایران است و باید در دو زمینه ی اشتغال و رفع بیکاری تلاش کرد.

معاون اول رئیس جمهور خاطرنشان کرد: هیچ کشوری در اطراف ما قادر نیست که سالی بیش از یک میلیون دانشجوی فارغ التحصیل داشته باشد که بتوانند به یک کارآفرین تبدیل بشوند، و دغدغه ما این است که برای اینها کار درست شود.

وی با بیان اینکه در سال ۹۱ و ۹۲ قدرت خرید مردم کاهش پیدا کرد، بیان داشت: ما برای اینکه این مسئله را جبران کنیم خیلی باید کار کنیم.

وی در پایان در پاسخ به سوالی دیگر مبنی بر اینکه در اطراف شما چقدر بیکارهست، تنها به کلمه «خیلی» بسنده کرد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید