نیاز شدید متروی کلانشهرها به واگن

    کد خبر :565450

مدیرعامل شرکت مترو تهران از نیاز شدید همه متروهای کلانشهرها به واگن خبر داد.

علی امام در مراسم امضای قرارداد شهرداری با معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری جهت ساخت یک رام قطار شهری مترو در پایتخت، با بیان اینکه در حال حاضر مترو تهران در خطوط یک تا ۷ به مردم خدمت‌رسانی می‌کند گفت: بر اساس آخرین بازنگری طرح جامع ریلی قرار شده است که ۴ خط دیگر به خطوط مترو اضافه شود و این در حالی است که در حال حاضر از همه ظرفیت‌های خط یک تا ۷ استفاده نمی‌شود و مهمترین دلایل آن کمبود واگن بوده است.

وی با بیان اینکه کارخانجات متعددی در زمینه تولید واگن فعال هستند اما فعالیت بومی سازی آنها تا کنون به ۴۰ درصد هم نرسیده است. گفت: در حال حاضر با توافق شهرداری با معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری تلاش شده که ظرفیت تولید داخل را جهت ساخت واگن‌های مترو از کمتر از ۴۰ درصد به ۸۵ درصد برسانیم.

به گزارش ایسنا، امام با بیان اینکه کمبود واگن نیاز همه کلانشهرها به خصوص تهران است، افزود: به طور کلی هزار واگن مترو در تهران کم داریم و اگر ۴ خط دیگر به خطوط مترویی اضافه شود، هزار مورد دیگر نیز واگن کمبود خواهیم داشت و این در حالی است که در حال حاضر از ۱۴۰۰ واگن موجود همه آنها فعال نیست و بخشی به حالت استندبای جهت تعمیر و نوسازی درآمده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید