بازار متشکل ارزی، نرخ دلار را کاهش می‌دهد

  • سیاسی
  • یکشنبه ۹ تیر ۱۳۹۸ ۱۲:۲۴
    کد خبر :565361

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه بازار متشکل ارزی باید هر چه سریع‌تر فعالیت خود را آغاز کند، گفت: این مسئله منجر به تثبیت و کاهش قیمت دلار می‌شود.

محمود بهمنی در گفتگو با مهر، درباره راه‌اندازی بازار متشکل ارزی، گفت: بازار متشکل ارزی باید هر چه سریع‌تر فعالیت خود را آغاز کند چرا که این مسئله در کنترل بازار ارز بسیار مؤثر است.

وی ادامه داد: البته همه مشکلات کشور در حوزه اقتصادی با راه‌اندازی بازار متشکل ارزی حل و فصل نمی‌شود بلکه حل این مشکلات مستلزم مدیریت صادرات و واردات است.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه دولت باید برای بازگشت ارز حاصل از صادرات نظارت کافی داشته باشد، اظهار داشت: سال گذشته حدود ۴۲ میلیارد دلار صادرات داشتیم که فقط ۲۰ میلیارد دلار از آن به کشور بازگشت که این مسئله منجر به پیدایش مشکلاتی در تقاضای ارز شد.

بهمنی با بیان اینکه ارز بازار متشکل باید وارد کشور شود، تصریح کرد: در صورتی که ارز حاصل از صادرات به داخل کشور نیاید، بازار متشکل ارزی امکان‌پذیر نیست و برای تحقق این مسئله باید نظارت و مدیریت کافی صورت گیرد.

وی با اشاره به اینکه نرخ ارز تابع عرضه و تقاضای آن است، گفت: با راه‌اندازی بازار متشکل ارزی حجم عرضه و تقاضا کنترل می‌شود و این موضوع منجر به تثبیت و کاهش قیمت دلار خواهد شد اما اگر نتوانیم بین عرضه و تقاضا تعادل برقرار کنیم، نرخ ارز افزایش می‌یابد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید