رکوردشکنی تراکتور JCB با قدرت ۱۰۰۰ اسب بخار

  • خودرو
  • یکشنبه ۹ تیر ۱۳۹۸ ۱۰:۳۲
    کد خبر :565266

شرکت JCB با همکاری مهندسان فرمول یک، موفق به ساخت سریع‌ترین تراکتور دنیا با قدرت ۱۰۰۰ اسب‌بخار شده است.

حدود یک سال پیش، گروه سازندگان برنامه‌ی تاپ گیر (Top Gear) توانستند برای اولین‌بار در تاریخ به رکورد سرعت ۱۴۰.۴۴ کیلومتر بر ساعت با تراکتور برسند. تاپ‌گیر رکورد سریع‌ترین تراکتور جهان را در باند فرود یک پایگاه متعلق به نیروی هوایی سلطنتی بریتانیا ثبت کرد. حالا با گذشت ۱۵ ماه از این رکوردگیری، تراکتور دیگری ساخت شرکت انگلیسی JCB با نام Fastrac 800، به سرعت ۱۶۶.۷۲ کیلومتر بر ساعت دست پیدا کرده است. رانند‌گی سریع‌ترین تراکتور دنیا، توسط موتورسوار حرفه‌ای گای مارتین انجام شد. او عملکرد تراکتور JCB را بسیار خوب توصیف کرد و حاصل کار مهندسان شرکت سازنده را، فراتر از انتظار دانست.

مشخصات تراکتور رکورد شکن JCB نیز جالب توجه است. این محصول با پیشرانه‌ی دیزلی ۷.۲ لیتری، قدرت ۱۰۰۰ اسب‌بخار و گشتاور ۲۵۰۰ نیوتون‌متر تولید می‌کند. چنین تراکتوری، یک مدل استاندارد نیست و تفاوت‌هایی با نمونه‌های معمولی دارد. نسخه‌ی استاندارد از تراکتور JCB با جعبه‌دنده‌ی CVT ارایه می‌شود ولی برای رکوردگیری از یک جعبه‌دنده‌ی ۶ سرعته ساخت ZF استفاده شد. تغییرات آیرودینامیکی اعمال شده در تراکتور نیز توسط تیم فرمول یک ویلیامز به اتمام رسید.

لرد بامفورد رئیس هیئت مدیره JCB می‌گوید:من به آنچه مهندسان در زمانی کوتاه ارایه کردند؛ افتخار می‌کنم. این تراکتور، حاصل مهندسی بریتانیایی در بالاترین سطح است که مهارت فنی و خلاقیت در اعضای گروه را نشان می‌دهد. آن‌ها، واقعا کار بزرگی انجام دادند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید