۳۰ هزار طرح اشتغالزایی در ۶ هزار روستا

    کد خبر :565220

مدیرعامل بنیاد برکت با اشاره به اینکه در حوزه اقتصادی به شدت مشکل داریم، گفت: در سال جاری ۳۰ هزار طرح اشتغالزایی را در ۲۵ استان، ۱۵۵ شهرستان و ۶ هزار روستا اجرا می کنیم.

سعید جعفری مدیرعامل بنیاد برکت در مراسم افتتاح دومین دوره آموزشی تسهیل گران اقتصادی و اجتماعی که صبح امروز در مرکز تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد، گفت: آن چیزی که در حال حاضر شاهد آن هستیم، اقتدار ایران در صحنه جهانی است به طوری که حتی دشمنان ما نیز زبان به تحسین گشوده اند و این موضوع حاصل جانفشانی ها و ایثارگری های جوانان کشور در چهل سال گذشته بوده که از جان و مال خود گذشتند.

وی گفت: حتی آمریکا که به یکه تازی و سلطه جویی معروف است به نوعی سردرگم و حیران از اقتدار ایران مانده و در تنظیم تعاملات و رفتارهای خود سرگردان است.

مدیرعامل بنیاد برکت تأکید کرد: علیرغم اقتدار در جامعه جهانی، در حوزه اقتصاد، اشتغال و رفاه عمومی، اقتدار نداریم و دچار مشکل هستیم و طبق آمار ۵ میلیون جوان تحصیلکرده وارد بازار کار می شوند.

جعفری با اشاره به اینکه هنوز شاهد فقر و محرومیت در کشور هستیم، گفت: فاصله طبقاتی، عدم توزیع عادلانه فرصت ها، امکانات و درآمدها و … از جمله مشکلاتی است که با آن مواجهیم و تک تک ما به عنوان آحاد جامعه با مشکلات اقتصادی مواجه هستیم و این موضوع را به صورت روزانه و ثانیه ای لمس می کنیم و خانواده ای نیست که در آن بیکاری یا از دست دادن شغل نباشد.

وی تأکید کرد: علیرغم پیشرفت و توسعه ۴۰ ساله اخیر کشور که انصافاً با قبل از انقلاب قابل مقایسه نیست و باید قدردان پیشرفت ها باشیم اما در کنار همه اینها در حوزه اقتصادی به شدت مشکل داریم و باید نگاه، رویکرد و همچنین برنامه ریزی هایمان مورد بازنگری قرار گیرد.

جعفری با تأکید بر اینکه هدف ما در بنیاد برکت و ستاد اجرایی فرمان امام (ره) توسعه روستایی، اشتغال و ارتقای سطح معیشت در روستاها و مناطق محروم است، گفت: با روش های کنونی که بیشتر به گذشته نگاه می کند، بعید می دانم بتوانیم به نقطه مطلوب برسیم.

به گزارش مهر، مدیرعامل بنیاد برکت تصریح کرد: وجود چنین معضلی شایسته نظام نیست و لازم است سیاستمداران و تمامی مجموعه ها و نهادها برای توسعه روستایی و اشتغال به صورت متفق و همسو عمل کنند و برنامه ریزی های مناسبی در این خصوص داشته باشند تا بتوانند فقر و محرومیت را از بین ببرند و این اتفاق نمی افتد مگر اینکه روستاها را به صورت منطقه ای و ملی ببینیم و با نگاه تعاملی روش های جدید را به کار گیریم.

وی گفت: اگر دانش فعلی را درست به کار ببریم و مناسب با شرایط اقدام کنیم، قطعاً نتیجه مطلوبی ایجاد خواهد شد.

جعفری تصریح کرد: در همین راستا بنیاد برکت با الگوهای اجتماع محور در حوزه اشتغال اقداماتی را انجام داده به طوری که از سال گذشته شاهد دگرگونی در حوزه اشتغال بوده ایم.

وی افزود: سال گذشته با آموزش ۲۰۰ تسهیل گر در ۱۵ استان و ۸۰ شهرستان ۱۰ هزار طرح اشتغال زایی را با بیش از ۲۸ هزار اشتغال انجام دادیم.

مدیرعامل بنیاد برکت تأکید کرد: امسال نیز ۳۰ هزار طرح اشتغالزایی در ۲۵ استان، ۱۵۵ شهرستان و ۶ هزار روستا اجرایی می شود که دوره آموزشی تسهیل گری برای ۲۱۰ نفر برنامه ریزی شده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید