ترامپ از احتمال سفر مکرون به ایران خبر داد

    کد خبر :565108

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا ­در نشست خبری پس از اجلاس گروه ۲۰ در اوساکای ژاپن گفته است: خوب خیلی‌ها به دیدن من آمدند. رئیس‌جمهور مکرون پیش من آمد. می‌دانید که آن‌ها با ایران روابط تجاری دارند. او به من گفت دوست دارد برود و آن‌ها (ایرانی‌ها) را ببیند. من مشکلی در این نمی‌بینم. من نمی‌خواهم بگویم که چه کسی با چه کسی صحبت کند یا نکند. به نظرم حرف زدن فوق العاده است.

ابراز امیدواری مکرون به ایفای نقش فرانسه در کاهش تنش‌ها بر سر برجام
به نقل از شبکه تلویزیونی فرانس ۲۴، امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه روز شنبه در پایان اجلاس گروه ۲۰ در اوزاکای ژاپن، به موضوع ایران اشاره و اعلام کرد مشکل اینجاست که شرایط حساس اغلب به ایجاد تنش منتهی می‌شود که در کوتاه مدت می‌تواند نتیجه به‌دست آمده آن را تهدید کند، بنابراین نقشی که فرانسه در چنین شرایطی ایفا می‌کند، دقیقاً ایجاد شرایطی برای کاهش تنش است.

او همچنین ابراز امیدواری کرد همان گونه که در موضوع کره شمالی گفتگو‌ها به کاهش تنش منتهی شده است، فرانسه با ایفای نقش خود در موضوع توافق هسته‌ای ایران (برجام) نیز بتواند آغازگر کاهش تنش‌ها باشد.

مکرون گفت: ما در این اجلاس بر چندجانبه گرایی قوی تأکید کردیم. از آنجا که در شرایط پرتنشی زندگی می‌کنیم، باید نگران اتفاقات بدتری نیز باشیم: حال چه این اتفاق به ایران مربوط باشد و چه به تجارت. ما از اتفاق بدتر جلوگیری کردیم، اما این کافی نیست. باید توافق‌های مفید و موفقیت آمیزی منعقد کنیم که ثبات ایجاد کند و منافع عمومی و مشترک داشته باشد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید