کره‌شمالی: پیشنهاد ترامپ برای دیدار با کیم در مرز دو کره، «بسیار جالب» است

    کد خبر :564934

کره شمالی امروز (شنبه) اعلام کرد، پیشنهاد ارائه شده از سوی رئیس‌جمهوری آمریکا در خصوص دیدار با کیم جونگ اون، «پیشنهادی بسیار جالب» است.

به گزارش بازتاب، خبرگزاری رسمی کره‌شمالی گزارش داد، چوئه سون هوی، معاون وزیر امور خارجه کره‌شمالی به پیشنهاد مطرح شده از سوی دونالد ترامپ واکنش نشان داد.

رئیس‌جمهوری آمریکا به تازگی از تمایل خود برای دیدار با رهبر کره‌شمالی در جریان سفر پیش روی خود به کره‌جنوبی سخن گفت. وی در توئیتر نوشت: پس از چندین دیدار بسیار مهم، از جمله دیدار با شی جینپینگ، رئیس‌جمهوری چین، ژاپن را به مقصد کره جنوبی (همراه با رئیس‌جمهور مون) ترک خواهم کرد.ترامپ افزود، اگر رهبر کره شمالی بپذیرد، «دیداری با او در مرز / منطقه غیرنظامی خواهم داشت تا دستش را بفشارم و سلامی بکنم.

معاون وزیر امور خارجه کره‌شمالی در واکنش گفت: ما این اقدام را به عنوان پیشنهادی بسیار جالب تلقی می‌کنیم اما هنوز این پیشنهاد را به طور رسمی دریافت نکرده‌ایم.

او خاطرنشان کرد: من بر این عقیده‌ام که اگر ملاقات سران کره‌شمالی و آمریکا در منطقه مرزی مطابق با پیشنهاد ترامپ رخ دهد، رخداد معنادار دیگری در راستای تحکیم مضاعف روابط شخصی میان دو رهبر و بهبود روابط دوجانبه خواهد بود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید