برنامه کنسرت‌های «سنتی» و «کلاسیک» در تهران

    کد خبر :564625

سالن‌های پایتخت تا اواخر تیرماه امسال میزبان تعدادی از هنرمندان سنتی و کلاسیک خواهند بود و علاقمندان می‌توانند فراغت شبانه خود را صرف دیدن این کنسرت‌ها کنند.

تهران در روزهای گرم تیرماه، میزبان گروه‌های مختلفی خواهد بود که در سالن‌های مختلف به اجرای برنامه‌های هنری می‌پردازند. در این میان هنرمندان گونه‌های مختلف موسیقی نیز روزهای پرکاری را تجربه خواهند کرد. خوانندگان موسیقی پاپ در سالن‌هایی چون مرکز همایش‌های برج میلاد، سالن میلاد نمایشگاه بین‌المللی تهران، تالار وحدت، تالار وزارت کشور،‌ هتل اسپیناس و پردیس تئاتر تهران به اجرای برنامه خواهند پرداخت و برخی دیگر برای اجرای کنسرت به شهرها و استان‌های مختلف سفر خواهند کرد. در این میان، خوانندگان موسیقی سنتی و کلاسیک نیز به اتفاق اعضای گروه‌شان برنامه‌های متنوعی پیش رو خواهند داشت. علاقمندان می‌توانند از تنوع موجود استفاده کنند و به دیدن آثار خوانندگان موسیقی سنتی بروند و از اجرای ارکسترال گروه‌های موسیقی کلاسیک استفاده کنند و لذت ببرند. اما کدام خوانندگان تا روز آخر تیرماه روی صحنه می‌روند و محل برگزاری کنسرت‌هایشان کجاست؟

کاخ سعدآباد

علیرضا قربانی

علیرضا قربانی قرار است برای چندمین بار کنسرت «با من بخوان» را در ایوان عطار کاخ سعدآباد روی صحنه ببرد. کنسرت «با من بخوان» در روزهای چهارشنبه، پنجشنبه، یک شنبه،‌ دوشنبه،‌ سه شنبه، چهارشنبه، پنج‌شنبه و جمعه، پنجم، ششم، نهم، دهم، یازدهم، دوازدهم، سیزدهم و چهاردهم تیرماه راس ساعت 21:00 روی صحنه خواهد رفت و قیمت بلیت‌های آن از شصت‌هزارتومان تا صدوهشتاد هزار تومان متغیر است.

بلیت‌های روزهای چهارشنبه (پنجم تیرماه)، پنجشنبه (ششم و سیزدهم تیرماه) و جمعه (چهاردهم تیرماه) به طور کامل فروخته شده و علاقمندان می‌توانند برای خرید بلیت روزهای دیگری را انتخاب کنند.

کنسرت «با من بخوان» برای اولین بار در روزهای 17، 18، 19 اردیبهشت‌ماه در تالار وحدت روی صحنه رفت.

لازم به ذکر است همه قطعات کنسرت «با من بخوان» تنظیم الکترونیک دارند و در حقیقت تلفیقی از ساز و آواز ایرانی با این ژانر موسیقی است. علیرضا قربانی در حالی سراغ چنین آثاری رفته است که پیش از این هم در آلبوم‌های «حریق خزان»، «دخت پری‌وار» و «فروغ» و قطعه «چهارراه استانبول» سراغ این ترکیب رفته بود و برایش بازخوردهای خوبی هم داشت.

علیرضا قربانی پیش‌تر طی گفتگو با رسانه‌ها درباره پروژه «با من بخوان» گفته است: «صادقانه‌ترین دلیل علاقه شخصی خودم بود. من از دوران نوجوانی علاقه زیادی به موسیقی الکترونیک و فضای امبینت داشتم. همچنین همیشه برای انجام کارهای تجربی که از فرم‌های رایج موسیقی فراتر برود و به نقاطی که کمتر دست انداخته شده است دست بیندازم، اشتیاق داشتم. این مورد به خصوص در زمینه‌های آوازی برایم اهمیت داشت. همیشه دوست داشتم آواز ایرانی فراتر از آن چیزی که به عنوان ساز و آواز مرسوم است با شکل‌های متفاوتی که هرکدام مزایای خاص خودش را دارد تجربه شود. این پروژه پاپ نیست چون موسیقی پاپ مؤلفه‌های خاص خودش را دارد.»

فرهنگسرای نیاوران

گروه موسیقی «سرزمین من» (ویژه بانوان)

گروه موسیقی «سرزمین من» با طراحی و کارگردانی هایده کیشی‌پور، روز یک‌شنبه نهم تیرماه راس ساعت 21:00 در فرهنگسرای نیاوران به اجرای برنامه خواهد پرداخت. قیمت بلیت‌های این کنسرت نمایش نود و صدهزارتومان است.

مژده طهماسبی، یاسمن پارسیان، نیوشا سجادی، آنیتا طاری، یاسمن یوسفی، دلارام علاپور، نگار ابریشمی، نگار آقامیری، ساناز قاسمی، الناز آقا زاده، ساناز فرج اله پور، فرناز فتح اله، طوبی آزرم نیا، پارمیس بصائری، پریسا عبدالعظیمی، هلیا رضایی، شیدا عدالت، نیلوفر مسیحی، صدف صمیمی، پرستو هدایت زاده، کتایون روزبه، نازک شهبازی، سبا مسعودی، مریم اولادی، سیما بهادری، آرزو هوشیاری، مینا مجدزاده و ساحل شعیبی هنرآفرینان بزرگسال این اثر موسیقایی، نمایشی هستند و هنرمندان نوجوان نیز عبارتند از دیبا سلطانیا، هستی مرآتی، عسل حسینیان، پارمیدا بصائری، آیدا بنی حسینی، دیبا مشیریان، پارمیدا نکو بخت، یانا وحدت، آتنا خالقی، زینب سادات موسوی، عسل هادیان، یاسمین کیا، فریماه منتصر کوهساری، بهار پورسید، همراز زرین خاک و باران اسکوئی. از هنرمندان خردسال این اثر نیز می‌توان به مهرانا سلیمانی، دریا مشیریان، کیارا امیر مظفری، آوا بنی اردلان، تینا بنی اردلان، سارینا پسند، فریماه فروتن، آرمیتا عمیدی، دینا فضلی، پارمیس ذکاوت منش، عسل هادی و سها زند اشاره کرد.

تالار وحدت

ارکستر «آلنام»

گروه موسیقی آذربایجانی «آلنام» به خوانندگی ودود موذن زاده با رهبری وحید علیپور،‌ یکشنبه نه تیرماه راس ساعت 21:30 در تالار وحدت به اجرای کنسرت خواهد پرداخت. قیمت بلیت‌های این کنسرت بر اساس جایگاه صندلی‌های تالار وحدت از شصت‌و‌پنج هزارتومان تا صد‌وچهل هزارتومان متغیر است.

«قیزلارین رقصی»، «عایشه نین رقص»، «قربان ورردیم»،‌ «رقص لزگی»، «کپنک»، «کوچه لر سو سپمیشم»، «تز گل»، «آلا گوز»، «کور عرب ماهنی سی» ، «آیلی گجه»،‌«ساری گلین» قطعاتی هستند که در کنسرت گروه «آلنام» اجرا می‌شوند و از سازهای آذربایجانی این کنسرت می‌توان به تار، کمانچه و ناغارا (نقاره) اشاره کرد.

کنسرت ارکستر «پایتخت» و کر « تنال»

ارکستر «پایتخت» و گروه کر «تنال» به رهبرى شهرام توکلى و میلاد عمرانلو قرار است، ‌سه شنبه 11 تیرماه راس 21:30 در تالار وحدت به اجرای کنسرت بپردازد. قیمت بلیت‌های این کنسرت از چهل‌هزارتومان تا صد هزارتومان متغیر است.

ارکستر ملی ایران

ارکستر ملی ایران به رهبری سهراب کاشف و خوانندگی حسام الدین سراج قرار است جمعه 14 تیرماه راس ساعت 21:30 به اجرای کنسرت بپردازد و قیمت حداقلی بلیت‌های این کنسرت از چهل‌و‌پنج هزارتومان آغاز می‌شود و تا صدهزارتومان متغیر است.

هزار دستان (آهنگساز مرتضی حنانه)، ملکا یا توحید (آهنگساز فرهاد رحیمیان و علی رحیمیان)، بی‌نشان (آهنگساز علی رحیمیان)، طلوع (آهنگسازعلی رحیمیان)، کوراوغلی (آهنگساز اوزیر حاجی بیگف) قطعاتی هستند که در بخش اول کنسرت اجرا خواهند شد. در بخش دوم این کنسرت نیز قطعات راپسودی (آهنگساز خیام میرزازاده)، شب عاشقان بیدل، دلارا، باد صبا و بیدل (آهنگساز: همایون رحیمیان) و رقص دایره (آهنگساز: حشمت سنجری) قطعاتی هستند که در بخش دوم کنسرت اجرا می‌شوند.

ارکستر سمفونیک تهران

ارکستر سمفونیک تهران به رهبری شهرداد روحانی قرار است روزهای چهارشنبه و پنج‌شنبه 12 و 13 تیرماه راس ساعت 21:30 در تالار وحدت به اجرای کنسرت بپردازد. قیمت بلیت‌های این کنسرت از چهل‌و‌پنج هزارتومان تا صدهزارتومان متغیر است.

ناصر وحدتی

ناصر وحدتی به اتفاق اعضای گروهش روز یکشنبه 16 تیرماه راس ساعت 21:30 در تالار وحدت به اجرای برنامه خواهد پرداخت. قیمت بلیت‌های این کنسرت از هفتاد هزارتومان تا صدو‌بیست هزارتومان متغیر است.

ناصر وحدتی خواننده، نویسنده و پژوهشگر موسیقی اهل گیلان است و آثارش را به زبان گیلکی می‌خواند و ترانه‌های خود را بر اساس تحقیق در روستاهای گیلان می‌سراید.

گروه موسیقی «نی‌بانگ»

کنسرت گروه موسیقی «نی‌بانگ» به سرپرستی کاوه سپندار و خوانندگی بیژن کامکار، روز چهارشنبه 19 تیرماه راس ساعت 21:00 در تالار وحدت برگزار می‌شود و طی آن به موسیقی کردی و سنتی پرداخته خواهد شد. حداقل قیمت بلیت‌های این کنسرت پنجاه هزارتومان است و تا صد‌و‌پنج هزارتومان افزایش می‌یابد.

در این کنسرت، کسری سپندار (عود و دیوان)، همایون پشتدار (کمانچه)، صائب کاکاوند (تار و دیوان)، سوده اسدپور (سنتور و همخوان)، داوود رحمان پور (سنتور)، ماهور زمانه پور (تنبک و کوبه ای)، کاوه آهنگرانی (تارباس)، مهرداد مسعودی فرید (کمانچه)، مهناز کاشانی (قیچک و همخوان)، رامین ملکی (دف)، کاوه سپندار (نی و دیوان و نجمه تجدد (همخوان) هنرنمایی می‌کنند.

«آوای تبری»

گروه موسیقی «آوای تبری» به سرپرستی سیدجلال محمدی قرار است، ‌شنبه 22 تیرماه راس ساعت 21:30 در تالار وحدت به اجرای کنسرت بپردازد. قیمت حداقلی بلیت این کنسرت چهل‌هزارتومان است و بر اساس موقعیت سالن و صندلی‌ها تا صدو چهل هزارتومان افزایش پیدا می‌کند.

حوزه هنری

گروه «نوای مستانه» (ویژه بانوان)

گروه موسیقی بانوان «نوای مستانه» به سرپرستی نیلگون نوبخت و خوانندگی سوگند عین‌الهی ‌قرار است پنجشنبه 27 تیرماه راس 18:30 در تماشاخانه «مهر» حوزه هنری به اجرای برنامه بپردازد و قیمت بلیت‌های آن هفتادهزارتومان است.

نیلگون نوبخت، ‌بهار معظمی، روشنک توانا و مریم زراعتی هم‌خوانان این کنسرت هستند و از دیگر عوامل آن می‌توان به مه‌لقا مروج حریری (نوازنده کمانچه)، ریحانه احمدی (نوازنده عود)،‌ مونیکا ابسالان (نوازنده سه تار)،‌ میترا فرهادی (نوازنده تنبک) و نیلگون نوبخت (نوازنده دف، دایره، کوزه) اشاره کرد.

قطعات بخش موسیقی سنتی ایرانی این کنسرت نیز عبارتند از «هزاردستان»، «درهوایت بی‌قرارم»، «عزیز بشین به نارم»، «امان»، «ای عاشقان»،‌ «دوش دوش». در بخش موسیقی فولکور گیلانی نیز قطعات «ضربی بی‌کلام»، «بنفشه گل»، «گیلان»، «یه قل دو قل» و «رعنا» اجرا خواهند شد.

فرهنگسرای ارسباران

گروه موسیقی «سرو»

گروه موسیقی «سرو» روز سه‌شنبه 11 تیرماه، راس ساعت 21:00 بر اساس موسیقی مقامی در فرهنگسرای ارسباران به اجرای برنامه خواهند پرداخت و قیمت‌ بلیت‌های آن از پنجاه هزارتومان تا هشتاد هزارتومان متغیر است. صادق مهدوی خواننده این کنسرت است و علاوه بر خوانندگی عود،‌ تنبور و دوتار می‌نوازد.

گروه موسیقی «معنا»

گروه موسیقی «معنا» قرار است پنج شنبه 13 تیرماه راس ساعت 21:00 به اجرای کنسرت بپردازد و قیمت بلیت‌های آن پنجاه هزار تومان است.

ارکستر «ارسباران»

ارکستر «ارسباران» قرار است جمعه 14 تیرماه راس ساعت 21:00 در فرهنگسرای ارسباران کنسرت برگزار کند که قیمت بلیت های آن پنجاه هزارتومان است.

تالار رودکی

تکنوازی پیانو

به گزارش ایلنا،پیام پهلوانیان (نوازنده پیانو) قرار است روز شنبه 22 تیرماه، راس ساعت 21:00 در تالار رودکی به اجرای کنسرت بپردازد. قیمت‌ بلیت‌های این کنسرت شصت‌هزار تومان و هفتاد هزار تومان است.

پیام پهلوان پیام پهلوانیان متولد 1363 است و از محضر استادانی چون خانم تامارا دولیدزه و آقای رافائل میناسکانیان بهره برده و در سن 18 سالگی اولین رسیتال پیانو را در سالن ارسباران اجرا کرده است. او از سال 1388 به آلمان رفته و در دانشگاه موسیقی شهر «دتمولد» نزد پروفسور آناتول اوگورسکی و باب ورستیگ به تحصیل موسیقی پرداخته و لیسانس و فوق لیسانس خود را در این دانشگاه در رشته نوازندگی پیانو اخذ کرده است و پس از آن نزد پروفسور پیتر اورث موفق به اخذ مدرک فوق لیسانس دیگری در رشته موسیقی مجلسی شده است در مسابقات زیادی شرکت کرده و جوایز بسیاری را کسب نموده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید