فورد پوما مدل ۲۰۲۰ رونمایی شد

  • خودرو
  • جمعه ۷ تیر ۱۳۹۸ ۱۰:۰۲
    کد خبر :564577

فورد نسخه‌ای جدید از مدل پوما را برای سال ۲۰۲۰ معرفی کرده است. این کراس‌اور کوچک با امکانات درخورتوجهی به بازار وارد خواهد شد.

سال‌ها پیش فورد مدل پوما، خودرو کوپه‌ی اسپرت دیفرانسیل‌جلو را در بازار اروپا عرضه کرد. حال دوباره نام پوما در‌حال‌بازگشت به بازار اروپا است؛ اما این‌بار قد کشیده و دیگر به‌عنوان کراس‌اوری جمع‌و‌جور عرضه خواهد شد. گرچه نسل جدید فورد پوما با پیشینیان خود خیلی تفاوت دارد، باتوجه‌به نیازهای امروزی بازار ساخته شده و طراحی هوشمندانه‌ای دارد.

دیدن پوما در قامت خودرویی شاسی‌بلند جای تعجبی ندارد؛ چون فورد اوایل امسال از عرضه‌ی چنین خودرویی خبر داده بود. این مدل درکنار مدل جدید فیستا، خودروهای جدید فورد برای بازار اروپا هستند. هر دو مدل نیز ازنظر فنی اشتراک‌های زیادی دارند و حتی در طراحی پومای جدید، می‌توان به‌سادگی رگه‌هایی از فیستا را پیدا کرد.

پوما در‌مقایسه‌با فیستا ارتفاع بیشتری دارد. فورد پوما درابتدا فقط در تیپ‌های تیتانیوم و ST لاین عرضه خواهد شد که دومی تیپ اسپرت این خودرو به‌شمار می‌رود و برخی بخش‌های ظاهری آن با مدل عادی تفاوت دارند.

در داخل کابین، قسمت جلو درست همانند فیستا است؛ ولی با رفتن به قسمت عقب متوجه خواهید شد فضای بیشتری در پوما وجود دارد. کف صندوق عقب پوما را می‌توان جدا کرد و در زیر آن نیز مقداری فضای بار اضافی وجود دارد. بدین‌ترتیب، درحالی‌که صندلی‌های عقبی همچنان در جای خود قرار دارند، فضایی ۴۵۶ لیتری دراختیار کاربر قرار دارد. این فضای نسبتا بزرگ مخفی در زیر صندوق بار به‌منظور افزایش قابلیت‌های کاربردی خودرو تعبیه شده و حتی شیر تخلیه‌ی آب نیز دارد تا درصورت‌جمع شدن مایعات در آن، بتوان به‌راحتی آنجا را تمیز کرد. این امکان هم وجود دارد که صندلی‌های ردیف دوم را تا و مانند هاچبک فضای بار بزرگی ایجاد کرد.

فورد برای پومای جدید امکانات زیادی را هم در نظر گرفته است. به جز تجهیزات معمول این روزها مانند سیستم کروز کنترل هوشمند، ترمز اضطراری خودکار، سیستم تشخیص عابر پیاده و رادار بین خطوط، پوما از سیستم CoPilot360 نیز بهره‌مند است. این سیستم می‌تواند در سرعت‌های پایین و در ترافیک کنترل خودرو را به عهده بگیرد. دوربین دید عقب فورد پوما هم از نوع عریض است و تصویری ۱۸۰ درجه را از عقب خودرو فراهم می‌کند. به‌گفته‌ی فورد این قابلیت برای اولین‌بار در این کلاس خودرویی ارائه می‌شود. از دیگر امکانات پوما می‌توان به اندروید اتو، اپل کارپلی، نمایشگر لمسی ۸ اینچی در داشبورد، پشت آمپرهای دیجیتالی ۱۲.۳ اینچی، سیستم صوتی استریو با ۱۰ عدد بلندگو و صندلی‌های ماساژوردار اشاره کرد.

قدرت فورد پوما از پیشرانه‌ی یک‌لیتری سه سیلندر سری اکوبوست تأمین می‌شود. این پیشرانه به سیستم نیمه‌هیبریدی ۴۸ ولتی هم مجهز است تا هنگام شروع حرکت، بتواند از نیروی برق هم کمک بگیرد. این پیشرانه در دو نسخه‌ی ۱۲۳ و ۱۵۳ اسب‌بخاری برای سفارش دردسترس خواهد بود. شایان ذکر است این شرکت خودروساز مشهور نسخه‌ی دیزلی پوما را نیز در آینده عرضه خواهد کرد. فورد پوما از سیستم چهارچرخ محرک بی‌بهره است و نیروی موتور آن فقط به چرخ‌های جلو انتقال پیدا می‌کند.

مشخصات فورد پوما برای خودرو کراس‌اور جمع‌و‌جور بد نیست؛ به‌‌ویژه اینکه محصولات فورد در اروپا کاملا متفاوت از محصولات این شرکت در آمریکا هستند. این شرکت فعلا برنامه‌ای برای عرضه‌ی پوما در بازار ایالات متحده ندارد؛ اما باتوجه‌به علاقه‌ی روزافزون بازار به خودروهای شاسی‌بلند، بعید نیست در سال‌های آینده، این مدل را در بازار آمریکای‌شمالی نیز ببینیم. گفتنی است پومای جدید در کارخانه‌ی فورد در رومانی تولید خواهد شد و هنوز قیمت آن اعلام نشده است.

 

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید