تعلیق حضور شرکت پتروفک انگلیس در مناقصه های نفتی عراق به دلیل فساد مالی

    کد خبر :564521

رئیس یک شرکت نفت دولتی عراق گفت این کشور موقتا حضور شرکت انگلیسی پتروفک در مناقصه های نفتی را معلق کرده است.

به گزارش بازتاب به نقل از رویترز، رئیس یک شرکت نفت دولتی عراق گفت این کشور موقتا حضور شرکت انگلیسی پتروفک در مناقصه های نفتی را معلق کرده است ولی قراردادهای قبلی تحت تاثیر قرار نگرفته اند .

احسان عبدالجبار، دبیرکل شرکت نفت بصره عراق گفت:« در کنفرانس نفت عراق در لندن، جلوی حضور شرکت انگلیسی پتروفک در مناقصه های جدید نفتی گرفته شد ».

پس از این که در فوریه رئیس قبلی بخش فروش شرکت خدمات نفت و گاز پتروفک انگلیس، دیوید لاکوس، متهم به 11 مورد رشوه خواری در خصوص قراردادهای عراق و عربستان شد، این شرکت تحت بازرسی دفتر تخلفات مالی کلان انگلستان قرار گرفت .

رئیس این شرکت نفتی عراق گفت:« قراردادهای موجود تحت تاثیر قرار نگرفته اند و مذاکرات طی چند روز به صدور یک قطعنامه می رسند». وی گفت این تعلیق دو ماه طول خواهد کشید.

پتروفک که زیر بار هیچ اتهام تخلفی نرفته است، اعلام کرد فعالیتش در هیچ کشوری ممنوع نشده است .

وقتی در مورد نظر این مقام نفتی عراق سوال شد، سخنگوی پتروفک رونوشتی گفت:« من می خواهم به طور واضح نشان دهم از فعالیت در هیچ کشوری منع نشده ایم» .

تمرکز پتروفک بر کار در جنوب عراق است و خدمات مهندسی به میادین نفتی مجنون و رمیله، پالایشگاه گاز نصیریه و میدان هلفیه ارائه می دهد . این شرکت در منطقه کردستان شمال عراق هم فعالیت دارد .

پتروفک حدود 4 درصد کل درآمدش را در سال گذشته از عراق به دست آورد. این شرکت یک قرارداد 400 میلیون دلاری را در عراق در 2018 برد .
کوچرن همچنین گفت پتروفک به‌خاطر بازرسی‌های دفتر تخلفات مالی کلان انگلستان در مورد قرارداد های عربستان و عراق، قراردادهایی با ارزش 10 میلیارد دلار را در سال گذشته در جهان از دست داده است .

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید