ارتباط میان نقص‌های تولد با احتمال ابتلا به سرطان

    کد خبر :564490

محققان کالج بیلور در تازه‌ترین پژوهش‌های خود دریافتند، نقص‌های تولد نوزادان با ابتلای آنها به سرطان در سال‌های بعد ارتباط دارد.

به گزارش بازتاب به نقل از دیلی‌میل، محققان کالج بیلور در تازه‌ترین پژوهش‌های خود دریافتند، نقص‌های تولد نوزادان با ابتلای آنها به سرطان در سال‌های بعد ارتباط دارد.

براساس این پژوهش مهم که در نوع خود نخستین تحقیق درباره این موضوع است، نوزادان مبتلا به نقص‌های مادرزادی تولد، 12 بار بیش از نوزادان معمولی ممکن است در سال‌های بعدی زندگی دچار بیماری سرطان شوند.

محققان کالج پزشکی بیلور که یکی از معتبرترین کالج‌های علوم پزشکی آمریکا و جهان به حساب می‌آید می‌گویند: هر چهار دقیقه و نیم یک کودک مبتلا به نقص‌های مادرزادی در آمریکا متولد می‌شود که این موضوع به علاوه فاکتورهایی مانند چاقی، رژیم غذایی نامناسب و عدم تحرک فیزیکی آنها را چندین برابر بیشتر در معرض ابتلا به سرطان قرار می‌دهد.

پژوهشگران داده‌های مربوط به 10 میلیون تولد را تجزیه و تحلیل کردند و دریافتند، کودکان مبتلا به نقص مادرزادی با علت نقص کروموزوم 11.6 برابر بیشتر در معرض ابتلا به سرطان هستند.

کودکان مبتلا به نقص‌های ناشناخته نیز 2.5 برابر بیشتر از دیگر کودکان ریسک بروز سرطان را حمل می‌کنند.

تحقیقات جدید تأکید می‌کند، کودکان مبتلا به نقایص زودرس بین دو تا 12 برابر بیشتر در معرض خطر ابتلا به سرطان در دوره کودکی خود هستند.

نتایج این پژوهش در JAMA Oncology منتشر شده و تأیید می‌کند، کودکان سندرم داون، آنهایی که اختلال کروموزوم دارند یا از دیگر نقایص مادرزادی رنج می‌برند با افزایش خطر ابتلا به نوع خاصی از سرطان مواجه هستند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید