نسخه جدید اوباما برای شکست ترامپ در انتخابات؛ فرمان حمله توسط آمریکایی‌های لاتین تبار صادر شد

    کد خبر :564458

سوال اصلی اینجاست که آرای اقلیتهای نژادی در انتخابات ریاست جمهوری آینده چگونه به گردش در می آید؟

دونالد ترامپ رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا نسبت به تحولاتی که در لایه های اجتماعی این کشور و علیه کاخ سفید رخ می دهد به شدت نگران است. یکی از این نگرنی ها، مربوط به حضور آمریکایی های لاتین تبار در انتخابات ریاست جمهوری سال 2020 است. با توجه به آرای نزدیک ترامپ و نامزد احتمالی حزب دموکرات( جو بایدن ) در نظرسنجی ها،آرای اقلیتهای نژادی در انتخابات ریاست جمهوری آتی بسیار تعیین کننده خواهد بود.
سول اصلی اینجاست که آرای اقلیتهای نژادی در انتخابات ریاست جمهوری آینده چگونه به گردش در می آید؟نظرسنجي هاي اخير در ايالات متحده نشان مي دهد که بسياري از آمريکايي هاي لاتين تباري که در سال 2016 ميلادي به ترامپ راي داده بودند، قصد دارند در انتخابات رياست جمهوري سال 2020 آراي خود را به سود رقيب رئيس جمهور فعلي آمريکا به گردش در آورند. بر اساس آخرين نظرسنجي انجام شده در فلوريدا، که نتايج آن در شبکه NBC منتشر شده است،
56 درصد از آمريکايي هاي لاتين تباري که در انتخابات رياست جمهوري قبلي به ترامپ راي داده بودند، از اقدام خود پشيمان شده اند. همين نظرسنجي نشان مي دهد که 37 درصد از آمريکايي هاي لاتين تبار در فلوريدا در انتخابات رياست جمهوري سال 2016 در کمپين انتخاباتي ترامپ حضور داشتند.فراتر از آنچه ذکر شد، 66 درصد از آمريکايي هاي لاتين تبار کاليفرنيا که در انتخابات قبلي به ترامپ راي داده بودند نيز اين بار از رقيب وي حمايت کرده اند. اين ميزان در ايالات نيويورک و تگزاس به ترتيب 73 و 69 درصد بوده است.
به گزارش نامه نیوز :بدون شک،آمريکايي هاي لاتين تبار که يک اقليت در ايالات متحده محسوب مي شوند، مي توانند معادلات انتخاباتي در اين کشور را تغيير دهند.در این معادله، ساختار ایالتی و الکترال در آمریکا می تواند به پاشنه آشیل دولت ترامپ محسوب شود. البته در برخي ايالات آبي ( که آراي آنها به صورت سنتي به حزب دموکرات تعلق دارد) افزايش يا کاهش اقبال لاتين تبارها نسبت به ترامپ تغييري در نتايج کلي انتخابات نخواهد داد. به عنوان مثال، کاليفرنيا ايالتي آبي است که آراي آن به صورت سنتي به حزب دموکرات تعلق دارد. اين قاعده در خصوص انتخابات رياست جمهوري سال 2020 نيز صادق است. در برخي ايالات جنوبي و قرمز آمريکا ( که آراي آنها به صورت سنتي به جمهوري‌خواهان تعلق دارد ) نيز آمريکايي هاي لاتين تبار قدرت تغيير موازنه بازي به ضرر ترامپ را نخواهند داشت. با اين حال، آمريکايي هاي لاتين تبار در ايالات خاکستري مي توانند معادله را به ضرر ترامپ تغيير داده و حتي خود به تنهايي، برنده نهايي انتخابات رياست جمهوري آمريکا را تعيين کنند!
در ایالاتی مانند پنسیلوانیا، میشیگان، ویسکانسین و فلوریدا، این موضوع می تواند تعیین کننده باشد. پشيماني 56 درصد از آمريکايي هاي لاتين تبار از راي قبلي خود به ترامپ در ايالت مهم و سرنوشت ساز فلوريدا، بدترين خبر ممکن براي ترامپ محسوب مي شود. اگر اين آرا به سود نامزد حزب دموکرات هدايت شود، وي با اختلافي اندک بازي را به بايدن ( يا هر يک از رقباي احتمالي خود ) خواهد باخت و کل آراي الکترال آن ايالات را از دست خواهد داد. نبايد فراموش کرد که با توجه به رقابت تنگاتنگ دو حزب دموکرات و جمهوري‌خواه در ايالت خاکستري ، آراي آمريکايي هاي لاتين تبار در رقم خوردن پيروزي يا شکست نهايي ترامپ موثر خواهد بود.
يکي از مواردي که ترامپ نسبت به آن نگران به نظر مي رسد، دعوت گسترده باراک اوباما و همسرش ميشل اوباما از آمريکايي هاي لاتين تبار براي حضور در رقابت‌هاي انتخابات رياست جمهوري سال 2020 است. اوباما در جریان رقابتهای انتخابات میاندوره ای کنگره، ورود نرمی به رقابتهای انتخابات ( در حمایت از نمایندگان حزب دموکرات ) داشت. اما به نظر می رسد که اوباما در انتخابات ریاست جمهوری سال آینده، ضمن اعلام حمایت خود از بایدن، از آمریکایی های لاتین تبار نیز بخواهد که آرای خود را به ضرر ترامپ به گردش در آورند. ترامپ به خوبي مي داند که راي گسترده آمريکايي هاي لاتين تبار به رقيب دموکرات وي در ايالات خاکستري و سرنوشت ساز، مي تواند سند شکست وي در انتخابات رياست جمهوري آينده را امضا کند، ضمن آنکه براي جبران اين مسئله و دلجويي از مهاجرين و رنگين پوستاني که در ايالات متحده از سياست‌هاي ترامپ به ستوه آمده اند طي حدود 16 ماه باقيمانده تا انتخابات رياست جمهوري سال 2020 آسان به نظر نمي رسد!

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید