آخوندی: خصوصی‌سازی در ایران دفع شّر بود

    کد خبر :56439

وزیر راه و شهرسازی با این ادعا که خصوصی‌سازی در ایران دفع شر بود، گفت: نحوه خصوصی‌سازی بنگاه‌های بزرگ در ایران جفای بزرگی در حق ملت ایران بود و این بنگاه‌ها سرمایه‌ انسانی خود را از دست داده‌اند.

عباس آخوندی در مراسم معارفه سرپرست ایران ایر، با انتقاد به نحوه نگاه به شرکت‌های بزرگ در بحث خصوصی‌سازی‌ها اظهار کرد: سرجمع سرمایه‌گذاری‌ها ملت ایران در دنیا و دولت مدرن در حوزه صنعت حدود 100 میلیارد دلار بوده است.

وی تصریح کرد: از نظر من نکته بسیار مهم‌تری که وجود داشت فرهنگ صنعتی،‌سازمانی و دانش این شرکت‌ها بود. تمام ایده خصوصی‌سازی این بود که چگونه راهکاری را پیدا کنیم که ثروت انسانی، فناوری و مادی بتواند نرخ بهره‌وری بیشتری برای ایران داشته باشد.

وی ادامه داد: جفای بزرگی که در ملت ایران روا شد این بود که تمام ثروت به ثروت مادی تبدیل شد. سرمایه‌ انسانی خود را از دست داده‌اند.

وزیر راه و شهرسازی بیان کرد:‌این به عنوان یک دفع شر از شر این بنگاه‌ها خلاص شویم انگار که نه انگار اینها ثروت ملی است.

آخوندی با بیان این‌که بدترین کار واگذاری صنایع به تامین اجتماعی بود، گفت: بسیاری از این صنایع با بهره‌وری بسیار بسیار کمی مواجه شده‌اند و سرمایه انسانی خود را از دست داده‌اند.

وی یادآور شد: از سال 1985 وارد این بحث شدند که باید برای افزایش بهره‌وری باید بنگاه‌های بزرگ را واگذار کنند، این واگذاری به تدریج و با حصول افزایش بهره‌وری انجام شد.

وی با اشاره به این‌که مدیرعامل سابق ایران با صبوری دوران سخت را سپری کرد، گفت: هما با این همه ارزش، تجربه انسانی و فناوری و این‌که یک برند ایجاد کرده به ارزش گذاری ساختمان و ماشین تقلیل پیدا کرد.

وی با بیان این‌که همواره به خصوصی سازی در ایران علاقه مند هستم،‌افزود: قانون پیش نویس خصوصی‌سازی را من نوشتم، با خصوصی سازی مخالف نیستم اما گفته‌ام که قبل از واگذاری باید تغییر ساختار بنگاه‌ها انجام شود.

وزیر راه و شهرسازی اظهار کرد: مطمدن هستم ایران ایر موفقی را خواهیم داشت و ایران را آباد خواهیم کرد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید