ناتو: دور هفتم مذاکرات آمریکا-طالبان حساس است

    کد خبر :564257

نمایندۀ غیرنظامی ارشد ناتو در افغانستان با تاکید بر اهمیت گفتگوهای بین‎الافغانی، دور جدید مذاکرات آمریکا-طالبان را حساس ارزیابی کرد.

«نیکولاس کی» دیپلمات انگلیسی و نمایندۀ غیرنظامی ارشد ناتو در افغانستان در گفتگو با «طلوع‌نیوز» با اشاره به آغاز دور هفتم گفتگوهای زلمای خلیل‌زاد نماینده ویژۀ آمریکا و طالبان، بر حساس بودن این دور از مذاکرات تاکید کرد.

وی در پاسخ به این سوال که آیا در این دور، جدول زمانی خروج نیروهای خارجی نهایی خواهد شد یا خیر؛ مدعی شد: این بحث‌ها میان آمریکا و طالبان است. این گفتگوها بسیار حساس است و ما نمی‌توانیم دربارۀ محتوای آن گمانه‌زنی کنیم.

این دیپلمات ارشد ناتو که برای شرکت در نشست وزیران دفاع پیمان آتلانتیک شمالی به بروکسل رفته است، لازمه حصول صلح پایدار در افغانستان را آمادگی طالبان برای گفتگوهای بین‎الافغانی عنوان کرد.

به گزارش مهر، وی درپاسخ به این پرسش که آیندۀ نقش ناتو در افغانستان در صورت رسیدن به یک توافق صلح با طالبان چه گونه خواهد بود، مدعی شد: بحث دراین باره پیش از موقع است، اما هدف اصلی جلوگیری از مبدل شدن افغانستان به پناهگاه امن تروریست‎ها است.

وی در ادامه ادعاهای خود افزود: ناتو به ادامۀ مأموریت پشتیبانی از افغانستان متعهد است تا این کشور بار دیگر به پناهگاه امن تروریست‎های بین‎المللی مبدل نشود. بنابراین ما به مأموریت‌مان ادامه می‌دهیم. اما در صورت حصول توافق صلح، باید موقعیت را ارزیابی کنیم. تعهد ناتو به مأموریت آموزش، مشورت‌دهی و کمک بسیار قاطعانه است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید