ترامپ مایل به دیدار رهبر کره شمالی نیست

    کد خبر :564159

دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا در حالی که تنها یک روز پیش، از دیدار خود با “کیم جونگ اون” رهبر کره شمالی در جریان سفر به کره جنوبی خبر داده بود اعلام کرد در سفر آسیایی خود با “کیم” دیدار نخواهد کرد.

به گزارش بازتاب به نقل از ایسنا، یونهاپ روز پنجشنبه نوشت ترامپ پیش از ترک واشنگتن به مقصد شرکت در نشست سران گروه ۲۰ در اوزاکا ژاپن در عین حال تاکید کرد او ممکن است در نشست های مختلف دیگری با کیم دیدار و گفت و گو کند اما در سفر به کره جنوبی که قرار است بعد از نشست ژاپن انجام شود دیداری با کیم صورت نخواهد گرفت.

پیشتر اعلام شده بود در جریان سفر روزهای شنبه و یکشنبه ترامپ به کره جنوبی او ضمن بازدید از منطقه مرزی غیرنظامی میان دو کره، با رهبر کره شمالی دیدار خواهد کرد.

ترامپ قرار است روز یکشنبه با “مون جائه این”، رییس جمهوری کره جنوبی در سئول دیدار و با او در مورد مسایل مختلف از جمله مساله خلع سلاح هسته ای کره شمالی، روابط دو جانبه، حفظ اتحاد نظامی دو کشور و مسائل تجاری گفت و گو کند.

مون رییس جمهوری کره جنوبی که پیش از این، سه دیدار با رهبر کره شمالی انجام داده است امیدوار است بتواند بعد از شکست نشست دوم کیم و ترامپ در هانوی ویتنام، بار دیگر میان این دو نشستی برگزار کند تا فرایند خلع سلاح هسته ای شبه جزیره از سر گرفته شود مذاکرات برای غیر هسته ای شدن کره شمالی پس از شکست دومین نشست سران میان ترامپ و کیم، متوقف مانده است.

سران دو کشور در ماه میلادی جاری، نامه هایی را به یکدیگر فرستادند مایک پمپئو، وزیر خارجه ایالات متحده نسبت به از سرگیری گفت و گوها ابراز امیدواری کرده است “استیون بیِگان“، نماینده ویژه ایالات متحده در امور کره شمالی نیز هفته جاری به کره جنوبی سفر خواهد کرد.

رئیس جمهوری کره جنوبی روز گذشته (چهارشنبه) از مذاکرات پشت پرده کره شمالی و آمریکا در زمینه برگزاری نشست دوجانبه دیگر درباره پیشرفت روند صلح در شبه جزیره کره خبر داده بود.

چهاردهمین نشست سران جی ۲۰ روزهای ۲۸ و ۲۹ ژوئن ۲۰۱۹ (۷ و ۸ تیر ۱۳۹۸) در شهر اوساکا ژاپن برگزار می‌شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید