آمادگی برای تملک املاک باقی مانده در محدوده تونل راه آهن تهران-تبریز

    کد خبر :563775

مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران با بیان این که اجرای پروژه فضای فوقانی تونل راه آهن تهران- تبریز یکی از اولویت های شهرداری تهران است، از آمادگی این سازمان برای تملک املاک باقی مانده در محدوده اجرایی این طرح خبر داد.

کاوه حاجی علی اکبری در جلسه ای که با محمود کلهری، شهردار منطقه 17 برگزار شد با اشاره به اجرای پروژه فضای فوقانی تونل راه آهن تهران- تبریز از تشکیل کمیته راهبری این طرح خبر داد و خاطرنشان کرد: از شهرداران مناطق 17 و 18 جهت حضور در این کمیته دعوت به عمل خواهد آمد و هماهنگی لازم برای ارائه توضیحات مشاور طرح منتخب در منطقه برگزار خواهد شد؛ در صورت لزوم نیز نمایشگاهی جهت نمایش طرح به سایر ذی نفعان، شورایاری ها و فعالان محلی در منطقه برپا می شود.

علی اکبری با بیان این که اجرای پروژه فضای فوقانی تونل راه آهن تهران- تبریز یکی از اولویت های شهرداری تهران است، از آمادگی سازمان نوسازی برای همکاری با شهرداری منطقه 17 جهت تملک املاک باقی مانده در محدوده اجرایی این طرح خبر داد.

وی در خصوص پروژه خدماتی کریدور سبز در این منطقه بر ضرورت مشخص شدن برنامه زمانبندی پروژه تأکید کرد و اظهار داشت: سازمان نوسازی آماده است منابع مورد نیاز را برای رفع معارض، آزادسازی عرصه و اجرای این پروژه تأمین کند.

مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران با اشاره به اجرای 2 پروژه مسکن امید در منطقه 17 و مشکلات و موانع اجرایی آن ها، خاطرنشان کرد: قراردادهای مشارکت پروژه ها با سرمایه گذاران منعقد شده و نیازمند همکاری از سوی شهرداری منطقه برای رفع مشکلات و تسریع در روند اجرای پروژه ها هستیم.

علی اکبری با بیان این که بازنگری و تدقیق در بافت های فرسوده تهران از سال گذشته در سازمان نوسازی انجام شد، عنوان کرد: در گام نخست بسته 500 هکتاری به کمیسیون ماده 5 ارسال شد و چنانچه وزارت راه و شهرسازی مجوز طرح آن در کمیسیون را صادر کند، در سال جاری 500 هکتار به مساحت بافت فرسوده تهران افزوده خواهد شد که مساحت قابل توجهی از آن در منطقه 17 قرار دارد.

مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران با بیان این که در بهمن ماه سال 97، بسته تشویقی بافت های فرسوده بروز رسانی شد و به تصویب ستاد بازآفرینی پایدار کلانشهر تهران رسید، تصریح کرد: بجز بسته تشویقی عام، از اواخر سال گذشته بسته تشویقی ویژه برای پروژه های تجمیعی بالای 10 پلاک در نظر گرفته شد که حداقل متری 150 هزار تومان یارانه مستقیم به این پروژه ها پرداخت می شود.

وی با بیان این که در تدوین بسته تشویقی سعی کردیم دامنه مشوق ها گسترده تر، هدفمند و عادلانه باشد، افزود: 50% هزینه انشعابات، 50% هزینه های نظام مهندسی، 9% سود بانکی وامی که سازنده دریافت می کند و 50 میلیون تومان کمک هزینه اجرای نما در این بسته در نظر گرفته شده و خواهش من از شهرداری منطقه این است که چنین پروژه های نوسازی در منطقه را از همان ابتدای امر جهت انعقاد تفاهم نامه با سازنده و سایر امور اداری به سازمان نوسازی شهر تهران معرفی کند.

به گزارش  فارس، علی اکبری در جمع بندی سخنان خود در این منطقه، گفت: سال گذشته عنوان کردیم که اگر 3 اولویت در نوسازی بافت های فرسوده وجود داشته باشد، یکی از این اولویت ها منطقه 17 است؛ امروز نیز همین حرف را تکرار می کنم که نوسازی بافت های فرسوده منطقه 17 یکی از اولویت ها است و با نگاه تبعیض مثبت مورد توجه قرار می گیرد.

مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران تأکید کرد: در سال گذشته اقدامات نوسازی در منطقه با سرعتی که انتظار داشتیم پیش نرفت و بیشتر درگیر تصمیم گیری و تصمیم سازی بود.

وی با بیان این که در حوزه منابع برای تأمین کسری خدمات در این منطقه مشکلی وجود ندارد، ابراز امیدواری کرد که با عملیاتی شدن موضوعات مطرح شده در این جلسه بتوانیم شاهد کارنامه قابل دفاعی در حوزه نوسازی در این منطقه تا پایان ساری جاری باشیم.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید