آخرین تست سقوط آزاد کپسول بوئینگ انجام شد

    کد خبر :563750

کپسول فضایی استارلاینر متعلق به شرکت بوئینگ آخرین تست چتر نجات خود را با موفقیت انجام داد. این کپسول دو ماه دیگر به طور آزمایشی و بدون سرنشین به فضا پرتاب می شود.

کپسول فضایی CST-۱۰۰ Starliner بوئینگ آخرین خطرناک‌ترین و آخرین تست چتر نجات خود را انجام داد.

این کپسول از ارتفاع ۱۲ هزار و ۲۰۰ متری به سمت زمین پرتاب شد و به طور ایمن در پایگاهWhite Sands Missile Rangeارتش آمریکا فرود آمد.

این آزمایش یکی از آخرین نقاط کنترلی است که نشان می‌دهد کپسول مذکور برای پرواز بی سرنشین همراه موشک اطلسV از مقر فضایی کندی در فلوریدا آماده است یا خیر. پرواز آزمایشی کپسول بوئینگ دو ماه دیگر انجام می‌شود و شامل اقامتی یک هفته‌ای در ایستگاه فضایی بین المللی و بازگشت کنترل شده به زمین است.

اگر مأموریت مذکور با موفقیت انجام شود، کریس فرگوسن (فضانورد بوئینگ)، مایک فینک و نیکول من (فضانوردان ناسا) قبل از پایان سال با این کپسول به فضا سفر می‌کنند.

به هرحال طبق اعلام بوئینگ این تست چتر نجات ۴ دقیقه طول کشید و طی آن از ۶ چتر، ۳ مورد باز نشدند. اما کپسول با اتکا به ۳ چتر باز شده به سلامت به زمین رسید.

به گفته شرکت تولید کننده این فرود اهمیت زیادی دارد زیرا برخلاف مأموریت‌های فرود کپسول سرنشین دار دیگر آمریکا، استارلاینر طوری طراحی شده که روی زمین فرود بیاید.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید