ربیعی در نشست خبری:

تحریم‌های اخیر آمریکا اتفاق جدیدی نیست

  • سیاسی
  • چهارشنبه ۵ تیر ۱۳۹۸ ۱۱:۵۴
    کد خبر :563683

سخنگوی دولت با بیان اینکه تحریم رهبری انقلاب توهین به یک ملت بود، گفت: این اقدامات به مردم ایران و جهانیان ثابت کرد که اجماع جهانی که آنها خواستند علیه ایران ایجاد کنند تحقق نخواهد یافت.

علی ربیعی سخنگوی دولت صبح امروز (چهارشنبه) در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران با اشاره به هفته قوه قضائیه، اظهار داشت: بنده از نزدیک با شهید بهشتی ارتباط داشتم و شخصیت شهید بهشتی درس آموزی‌های زیادی را برای ما دارد و ادب و دانش وی مثال زدنی بود.

وی با بیان اینکه امروز نیازمند تکرار منش شهید بهشتی هستیم، ادامه داد: تفکر وی در اعتقاد به کار تشکیلاتی یکی از ضعف‌های امروز ماست که باید روی آن کار کرد و تروریسم کور سازمان مجاهدین خلق (منافقین) و توهم ایدئولوژی، این صدای حق و منطق را کور کرد.

سخنگوی دولت با اشاره به اینکه امروز بحث لغو روادید میان ایران و چین در راستای سهولت ارتباط بین دو کشور مورد بررسی قرار گرفت، تصریح کرد: همچنین یکی دیگر از مباحث، اصلاح ساختار بودجه بود که این اصلاح هم اصلاحات پارادایمی است و امیدوارم وابستگی ما در این زمینه به نفت کم شود.

وی در خصوص نحوه برخورد مأموران نیروی انتظامی با فردی که در فضای مجازی منتشر شد، بیان کرد: این موضوع به رسیدگی قضائی نیاز دارد و نوع واکنش مأموران قانون با آن مورد قطعاً مناسب نبوده و باید به سمتی برویم که رفتار و شیوه‌های مناسبی را در موضوعات مختلف داشته باشیم و فرماندهان نیروی انتظامی هم از این رفتار راضی نبودند.

ربیعی در خصوص زمان نشست خبری رئیس جمهور، افزود: قرار است در آینده‌ای نزدیک گفتگوی تلویزیونی و رادیویی رئیس جمهور را داشته باشیم.

به گزارش مهر ،سخنگوی دولت با بیان اینکه آمریکا در حین ملاقات ایران با نخست وزیر ژاپن پتروشیمی ما را تحریم کرد و ژست مذاکره هم می‌گیرد، گفت: این اقدامات به مردم ایران و جهانیان ثابت کرد که اجماع جهانی که آنها خواستند علیه ایران ایجاد کنند تحقق نخواهد یافت و تحریم رهبری انقلاب توهین به یک ملت بود.

وی بیان کرد: این تحریم‌های جدید آمریکا در جنبه اقتصادی و عملی اتفاق جدیدی نیست و به نظرم چون آقای ظریف گروه «ب» را علنی کرد و برخی اختلافات درونی آنها را فاش کرد، در تحریم وی بی تاثیر نبود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید