اپل واچ سری 4 پرفروش‌ترین ساعت هوشمند ۲۰۱۸ شد

    کد خبر :563674

در میان معتبرترین برندهایی که در زمینه‌ی ساخت ساعت‌های هوشمند فعالیت می‌کنند، اپل موفق شده است با کنار زدن سامسونگ و فیت‌بیت، سهم اصلی بازار را از آن خود کند.

پس از عرضه‌ی نخستین نسخه‌ی اپل واچ در سال ۲۰۱۵، این ساعت هوشمند سال به سال بهبود پیدا کرده‌است. سری 4 که سال گذشته عرضه شد هم از این قاعده مستثنی نیست. ولی براساس داده‌های منتشرشده از کانترپوینت پژوهش، به نظر می‌رسد این سری اخیر موفقیت اپل را دو چندان کرده‌است.
اپل واچ سری 3 و 4 پرطرفدارترین مدل‌ها بودند

براساس گزارش‌های امروز، تعداد اپل واچ‌هایی که اپل در سال ۲۰۱۸ روانه بازار کرده، ۲۲ درصد نسبت به سال قبل افزایش داشته است. تعداد کل فروش اعلام نشده‌ (تخمین زده‌ می‌شود که ۲۲/۵ میلیون نسخه روانه بازار شده باشد) ولی کانترپوینت سری 4 اپل را در صدر فهرست پرفروش‌ترین مدل‌های سال گذشته قرار داده است؛ این درحالی است که جدیدترین ساعت هوشمند اپل، تنها در سه‌ماهه‌ی پایانی سال ۲۰۱۸ برای خرید در دسترس بود.

براساس داده‌های جمع‌آوری‌شده، اپل تعداد قابل‌توجه ۱۱/۵ میلیون نسخه از ساعت سری 4 را از زمان انتشار آن در ۲۱ سپتامبر تا آخر دسامبر فروخته‌است. این بدان معنی است که تقریبا نصف ساعت‌های هوشمند فروخته‌شده توسط اپل در سال گذشته از مدل سری 4 بوده‌است. غول کوپرتینویی هنوز در مورد علت موفقیت مدل اخیر ساعت‌های هوشمندش حرفی نزده‌، ولی کانترپوینت اعتقاد دارد که قابلیت‌های مرتبط با سلامتی این محصول مانند نوار قلب (ECG) و تشخیص سقوط، کلید این موفقیت است.

تعجب‌آور نیست که دومین ساعت هوشمند پرطرفدار سال گذشته هم ساخت اپل بوده‌است. هر چند که داده‌های اولیه چیز دیگری می‌گویند، ولی بررسی‌های فراتر زنجیره‌ی تأمین و کانال‌های ارتباطی بیانگر این است که مدل سری 3 سال ۲۰۱۷ با اختلاف زیادی، بیشتر از هر ساعت هوشمند دیگری، به جز آخرین محصول خود اپل فروش رفته است.

اپل همچنین موفق‌ شد تا با در اختیار گرفتن یک جایگاه دیگر در فهرست ۵ ساعت هوشمند پرفروش سال گذشته، محبوبیت خود را بیش‌ازپیش تضمین کند. جایگاه پنجم به مدل سری 1 اپل تعلق دارد؛ مدلی که تولید آن در ماه سپتامبر و پس از انتشار سری 4 متوقف شد.
سامسونگ و فیت بیت هم رشد قابل‌توجهی را در سال گذشته تجربه کردند

در مجموع حدود ۷۰ درصد از ساعت‌های هوشمند موجود در بازار به پنج برند برتر این بخش اختصاص دارد. اپل با در اختیار داشتن ۳۷ درصد از سهم بازار، پیش‌تاز این برندها است و رتبه‌ی دوم با اختلاف فراوان به شرکت چینی Imoo که سهم آن از بازار ۱۰ درصد است، تعلق دارد. علت حضور Imoo در این جایگاه، عرضه‌ی مدل Z3 (ساعت LTE 4G مخصوص کودکان) و محبوبیت این برند در بازار خانگی است.

پس از صدرنشینان این فهرست، سامسونگ و فیت‌بیت به ترتیب رتبه‌های سوم و چهارم را به خود اختصاص دادند. سهم سامسونگ از بازار فروش به‌دلیل محبوبیت مدل گلکسی واچ، به ۹ درصد افزایش پیدا کرده‌است. این در حالی است که فیت‌بیت شاهد رشد عظیمی بود؛ چرا که سهم بازار این محصول از ۱ درصد در سال ۲۰۱۷ به ۸ درصد در سال ۲۰۱۸ رسید. فیت‌بیت این موفقیت را مدیون Fitbit Versa است که سومین ساعت هوشمند پرفروش در جهان شد. درنهایت رتبه‌ی پنجم این فهرست هم به Amazfit شرکت شیائومی رسید که شاهد افزایش خوبی در فروش خود بود.

هرچند که هواوی هنوز نتوانسته موفقیت خود در بازار گوشی‌های هوشمند را در بازار ساعت هوشمند نیز تکرار کند، ولی براساس داده‌های کانترپوینت با رشد عظیم ۱۲۳ درصدی در سال گذشته مواجه شد. همین امر موجب شد تا سهم این برند به ۲ درصد افزایش یابد و انتظار می‌رود که این افزایش در سال ۲۰۱۹ هم ادامه داشته باشد.
چه تغییراتی را در این سال شاهد خواهیم بود؟

به‌طور کلی انتظار می‌رود بازار اسمارت واچ به رشد قابل‌توجه خود در سال پیش‌رو ادامه دهد. اپل به صدرنشینی قاطعانه‌ی خود ادامه خواهد داد ولی ممکن است با کاهش ۱ درصدی سهم خود از بازار روبه‌رو شود. از طرف دیگر، انتظار می‌رود که سامسونگ با در اختیار گرفتن ۱۰ درصد از کل سهم فروش، به رتبه دوم ارتقاء پیدا کند. این رشد باید به کمک Galaxy Watch Active که امسال فروش خود را آغاز کرد و Galaxy Watch 2 که احتمالا در تابستان پیش‌رو به بازار می‌رسد، حمایت شود.

به گزارش کانترپوینت، شرکت چینی Imoo جایگاه خود را به‌دلیل محبوبیت ساعت‌های کودکش حفظ خواهد کرد ولی ممکن است با کاهش اندکی در سهم خود از بازار مواجه شود. محصولات فیت‌بیت هم کماکان محبوب خواهند بود، ولی سهم این برند از بازار ممکن است تا ۱ درصد کاهش داشته باشد.

 

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید