سناتور آمریکایی: ترامپ کل جهان را به یک مکان خطرناکتر تبدیل کرده است

    کد خبر :563610

سناتور و نامزد ریاست جمهوری آمریکا ضمن انتقاد از عملکرد ترامپ در عرصه سیاست خارجی گفت که او کل جهان را به یک مکان خطرناکتر تبدیل کرد.

الیزابت وارن سناتور ارشد دموکرات که در نظرسنجی‌های عمومی پیشرفت خوبی را در بین نامزدهای دموکرات ریاست جمهوری آمریکا داشته است، سیاست‌ها و رویکرد دونالد ترامپ در قبال ایران را به باد انتقاد گرفته است.

وی در این باره گفت: ترامپ بحرانی را به وجود آورده که کشورمان را در آستانه جنگ قرار داده است. اقدامات او موجب امن تر شدن ما نشده است. او ایالات متحده را در خطر بیشتری قرار داده است. او خاورمیانه را خطرناک تر کرده است. او کل جهان را به یک مکان خطرناکتر تبدیل کرد.

این سناتور دموکرات در ادامه از ایالات متحده خواست تا با همکاری متحدانش به دنبال یک راهکار دیپلماتیک باشد.

وی تاکید کرد: سیاست خارجی از طریق توئیت کردن هیچ گونه کارایی برای ما نخواهد داشت.

با وجود اینکه بیش از یک سال از خروج دولت آمریکا از برجام می‌گذرد، به نظر می‌رسد ترامپ و دیگر مقامات کاخ سفید هنوز نمی‌دانند که به چه دلیل از برجام خارج شده‌اند و دقیقاً از ایران چه می‌خواهند.

به گزارش تسنیم ،البته در این میان نباید از نحوه برخورد ایران با تصمیمات شتابزده دولتمردان آمریکایی نیز غافل شد. ظاهراً مقامات آمریکایی گمان می‌کرده‌اند که با اتخاذ سیاست‌هایی ساده، نسنجیده و قابل‌پیش‌بینی می‌توانند همان‌طور که کره شمالی را به پای میز مذاکره آوردند، ایران را نیز وادار به مذاکره کنند؛ گمانی که در گذر زمان مشخص شده که خیال خامی بیش نبوده است.

در واقع مواضع محکم ایران در برابر تحریم‌ها، تهدیدها و حتی وعده‌های آمریکایی‌ها باعث سردرگمی بیشتر آنها شده است و این سردرگمی را در اظهارات شخص دونالد ترامپ به‌وضوح می‌توان مشاهده کرد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید