پرونده قاری مشهور در دیوان عالی کشور بررسی مجدد می‌شود

    کد خبر :563493

با اینکه سعید طوسی در اواخر سال ۹۶ از اتهام عمل منافی عفت تبرئه شد، پرونده وی همچنان توسط شاکیان و همچنین برخی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی دنبال می شود، به گونه ای که برخی نمایندگان مجلس و به ویژه محمود صادقی بار‌ها در این زمینه به لاریجانی، رئیس وقت قوه قضاییه و وزیر دادگستری تذکر داده بود.

پس از هر بار تذکر نمایندگان در مجلس، این موضوع مختصر در رسانه ها مطرح می‌شد؛ اما روز گذشته با مصاحبه تازه محمود صادقی، دوباره پرونده و موضوع قاری مشهور، بر سر زبان‌ها اُفتاد. البته ادعای صادقی ساعتی بعد توسط دادستان کل کشور تکذیب شد و نماینده تهران نیز در توئیتی، اظهارات نقل قول از وی را نادرست خواند.

محمود صادقی، نماینده مردم تهران در گفت‌وگو با برنا در پاسخ به این که شما در توییتر درخصوص پرونده سعید طوسی درخواست داده بودید که این پرونده مجدداً باز شود، آیا مستنداتی در این مورد دارید، گفت: مستندات لازم در پرونده وجود دارد. خانواده‌ها به‌ دنبال بازگشایی این پرونده برای اعمال ماده ۴۷۷ بوده‌اند.

او ادامه داد: شنیده‌ام که اخیرا در خصوص بازگشایی دوباره پرونده سعید طوسی موافقت شده و رئیس قوه قضائیه موافقت کرده‌اند تا پرونده دوباره رسیدگی شود. صادقی گفت: باخبر شده‌ام که دادستان اعلام کرده در این پرونده اعمال نفوذ شده است. ایشان چون فردی سرشناس بوده، نفوذ داشته و رأی تجدیدنظر خلاف شرع و قانون تشخیص داده شده و قرار است دوباره بررسی شود.

ساعاتی بعد حجت‌الاسلام محمدجعفر منتظری، دادستان کل کشور در دادسرای ناحیه 12 تهران در جمع خبرنگاران و در پاسخ به پرسش خبرنگار تسنیم، مبنی بر دستور رئیس قوه قضائیه برای رسیدگی مجدد به پرونده سعید طوسی ـ که خبرش توسط محمود صادقی نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی منتشر شده است ـ گفت: منبع خبر آقای صادقی کجاست؟ دادستان کل کشور در واکنش به اینکه صادقی گفته است دادستان کل کشور از اعمال نفوذ در این پرونده خبر داده است، تصریح کرد: من چنین چیزی نگفته‌ام و تکذیب می‌کنم.

خود سعید طوسی نیز در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین بررسی دوباره پرونده خود را تکذیب کرد و در واکنش به صحبت‌های محمود صادقی که گفته بود، شنیده است رئیس قوه‌قضاییه بار دیگر دستور بررسی پرونده سعید طوسی را صادر کرده، گفت: این صحبت‌ها دروغ است.

طوسی در ادامه گفت: به صحبت‌های این رسانه‌ها اعتماد نکنید، چون 99 درصد حرف‌هایشان دروغ است. او در پاسخ به این پرسش اعتمادآنلاین که آیا از قوه‌ قضاییه پیگیر موضوع شده است یا خیر، گفت: بله، این موضوع صحت ندارد.

محمود صادقی در گفت‌وگو با تابناک در خصوص این موضوع اظهار داشت: من مدت هاست که پیگیر این پرونده هستم و ارتباط مستمر با شاکیان آن دارم و موضوع را از نزدیک پیگیری می کنم. به همین دلیل، هم چند روز پیش بار دیگر پیگیر موضوع شدم و با شاکیان آن صحبت کردم.

این نماینده مجلس در ادامه با اشاره به تکذیب سخنان منتظری، دادستان کل کشور گفت: منبع خبر من خود شاکی ها بودند. یکی از شاکی ها گفت، در مراجعه به دفاتر خدمات قضایی با شماره نامه و مستندات گفته بودند که در تاریخ 20 .2 .98 و 30 .3. 98 قاضی درباره این پرونده نظر داده است.

وی گفت: البته ما نامه هایی نیز بعد از انتصاب رئیسی به رئیس قوه نوشته بودیم و درخواست بررسی مجدد پرونده را داشتیم. در مراجعه شاکیان نیز به قوه قضاییه به آنها گفته شده که با اعمال ماده 477 موافقت شده و پرونده بار دیگر به جریان افتاده است.

این نماینده ادمه داد: حرفی که زدم این بود، من هیچ گاه نگفتم این خبر را چه کسی داده است، اما آقای منتظری گفته اند که چنین چیزی را نگفته اند، ما هم نگفته بودیم که منتظری این حرف را زده است، بلکه در سلسله مراتب خود قوه قضاییه و دفتر هیأت نظارت که زیر نظر رئیس قوه است، این موضوع پذیرفته شده است.

وی گفت: چیزی که من گفتم این است که دادستانی در این فرایند نظر داده که رأی دادگاه تجدیدنظر خلاف بین شرع تشخیص داده شده و با رسیدگی دوباره به آن موافقت شده است؛ بنابراین، پرونده طوسی بار دیگر به جریان افتاده و قاعدتا باید در یکی از شعب دیوان عالی کشور بررسی شود. از آنجایی که در دیوان عالی کشور، قضات با تجربه حضور دارند و معمولا هم مستقل هستند، انتظار می رود یک رأی عادلانه در آنجا صادر شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید