تدارک ویژه شبکه 5 برای تابستان مخاطبینش

    کد خبر :563362

شبکه پنج سیما علاوه بر تدارک برنامه‌های تابستانی، وظایف دستگاه‌های مسئول در غنی سازی اوقات فراغت را نیز مطالبه می‌کند.

شبکه پنج سیما قرارگاه کارآفرینی با رویکردی اقتصادی است و وظیفه اصلی آن پرداختن به رویداد‌های شهر و استان تهران است. اهمیت شهر تهران به دلیل پایتخت بودن آن و نیاز مردم کشور که می‌بایست در جریان رویداد‌های اجتماعی، فرهنگی، سیاسی و اقتصادی این شهر قرار بگیرند، دلیلی است که یک شبکه سراسری با رویکرد تهران به فعالیت بپردازد.

سید مرتضی عمادی، مدیر گروه «تهران و شهروندی» شبکه پنج با اشاره به فعالیت‌ها و برنامه‌های این گروه گفت: در این گروه وظیفه پرداختن به رویداد‌های پایتخت و استان تهران تعریف شده و برنامه‌هایی مانند «تهران ۲۰»، «در شهر» و «در استان» باز تعریف و برنامه «تهران گرد» با رویکردی کاملا مثبت و جذاب به مجموعه این برنامه‌ها اضافه گردید. مسابقه «برخط شو» نیز که پیش از این در پخش شبکه تولید می‌شد، از ابتدای تابستان با رویکردی متنوع‌تر در گروه تهران و شهروند تولید و مخاطب آن، نسل نوجوان را شامل می‌شود. این برنامه روز‌های شنبه تا چهارشنبه ساعت ۱۴ و ۳۰ دقیقه از شبکه پنج سیما پخش می‌شود.

عمادی درباره ویژه برنامه‌های تابستان این گروه ادامه داد: غیر از برنامه «برخط شو»، در «تهرانگرد» رویکرد تابستانه را خواهیم داشت که بر هدف اطلاع رسانی گردشگری تمرکز دارد. در برنامه «تهران ۲۰» نیز به مسئله اوقات فراغت و مراقبت‌های ایمنی در سفر به همراه مطالبه گری از مسئولان در حوزه گردشگری پرداخته می‌شود. در برنامه «در شهر» هم به فواصل مختلف در هر هفته به ارگان‌ها و نهاد‌های مرتبط با گردشگری مراجعه و ویژه برنامه‌هایی را در این خصوص خواهیم داشت. تمامی این برنامه‌ها به صورت ویژه رونق تولید، خصوصا کارآفرینان و مشاغل و کارگاه‌های کوچک و متوسط را مورد توجه دارد. در برنامه «در شهر» در طول هفته، دو برنامه اختصاصی درباره رونق تولید و در برنامه «تهران ۲۰» نیز در طول ماه دو برنامه با رویکرد مطالبه گری رونق تولید در دستور کار است.

وی ادامه داد: از ابتدای تابستان در تمامی برنامه‌ها موضوع مهم پاسداشت زبان فارسی را در دستور کار داریم و این محور را بسیار جدی آغاز کرده ایم و ادامه خواهیم داد؛ میان برنامه‌هایی را با موضوع پاسداشت زبان فارسی به نام «فارسی را پاس بداریم» در ۱۰۰ قسمت تولید کرده ایم که استفاده صحیح واژگان فارسی را به مردم اطلاع رسانی می‌کند.

عمادی افزود: برنامه دیگری نیز به نام «یک دقیقه تهران» به شکل مکمل در میان تمامی برنامه‌ها پخش می‌شود که در یک سفر یک دقیقه‌ای مناطق دیدنی تهران را به مخاطبان معرفی می‌کند و در ۶۰ قسمت در حال تولید است. موشن گرافیک‌هایی نیز آماده شده است که در مدت ۳ دقیقه موضوعات مختلفی را مانند حقوق شهروندی و صرفه جویی در مصرف و مواردی دیگری را اطلاع رسانی می‌کند.

مدیر گروه تهران و شهروندی در خصوص استفاده از چهره‌های جوان در برنامه‌های تولیدی این گروه گفت: پس از بیانات رهبر معظم انقلاب در بیانیه گام دوم، اهتمام ویژه‌ای را برای جوان گرایی و در اختیار قراردادن میدان به چهره‌های جوان، کاربلد و متعهد صرف کرده ایم.

وی در پایان در خصوص نحوه ارتباط مخاطبان با «گروه تهران و شهروندی» گفت: بیشترین ارتباط با مردم را به واسطه برنامه «تهرانگرد» داریم و «باشگاه مخاطبان تهرانگرد» بیش از ۵ هزار عضو دارد و در آینده نزدیک «باشگاه مخاطبان برخط شو» را هم راه‌اندازی خواهیم کرد.

همچنین قرار است به زودی برنامه «تهران ۲۰» یک روز در هفته با حضور مردم و مسئولان به صورت مستقیم و رودر رو به طرح مشکلات مردم اختصاص یابد و البته تمامی ساختار گروه، بر مبنای انتقاد‌ها و پیشنهاد‌های مردم طراحی شده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید