روحانی: امروز شاهد تحقق یکی از آرزوهای دیرینه‌ام هستم

    کد خبر :563157

حجت الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور صبح امروز در مراسم آغاز استقرار پرونده الکترونیک سلامت، ضمن تشکر از دست اندرکاران این اقدام گفت: من امروز شاهد تحقق یکی از آرزوهای دیرینه‌ام هستم .
وی با اشاره به سفر سال‌های گذشته خود به یکی از کشورهای جهان بیان داشت: حدود ۲۱ سال پیش در یکی از کشورها سیستم دولت الکترونیک از جمله سلامت الکترونیک را برایم توضیح دادند. وقتی از آن سفر برگشتم این کار را برای مقام معظم رهبری در ملاقاتی توضیح دادم و ایشان به من فرمودند که شما به مقامات دولتی بگوید که این کار را در دولت دنبال کنند و من هم مسئولان آن زمان را که مربوط به سال های ۷۷ و ۷۸ است برایشان توضیح دادم.
روحانی با تاکید بر اینکه از آغاز دولت یکی از اهداف من تحقق دولت الکترونیک مخصوصاً در بخش سلامت بود تاکید کرد: آرزوی من این بود که پایان دولت یازدهم به سلامت الکترونیک برسیم؛ تاخیر افتاد در آغاز دولت اولین تأکید من به همه دستگاهها این بود که ما به این نظام دست پیدا کنیم .البته آن موقع قول داده شد که در سال ۹۷ این موضوع تحقق پیدا می کند اما بعدا گفتند سال ۹۸.
رئیس جمهور بیان داشت: من خوشحال هستم که شما با جدیت و تلاش در طول این چند ماه این کار را دنبال کردید و به ثمر رسانده اید این یکی از قول های دولت در زمینه حقوق شهروندی است و یکی از قول های دولت در زمینه دولت الکترونیک است.
روحانی خاطرنشان کرد: این گام دوم شروع و آغاز تحول سلامت در کشور است و بسیار خوشحال هستم که امروز این کار شروع شده است.
رئیس جمهور تاکید کرد: می‌دانم این کار رضایت بسیار زیادی را در شهروندان ایرانی به وجود خواهد آورد و در وقت مردم صرفه‌جویی می‌شود و هزینه درمان کاهش پیدا خواهد کرد.
به گزارش نامه نیوز، رئیس قوه مجریه در پایان تصریح کرد: این کار برای پزشک که دقت لازم را در نسخه پیچی انجام دهد و برای تحقیقات ما در آینده و برای پیشگیری از مواردی که احتمالاً بحران سلامت خواهد بود بسیار ارزشمند خواهد بود.
روحانی در خاتمه سامانه استقرار پرونده الکترونیک سلامت را افتتاح کرد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید