ثبت‌نام دانش‌آموزان در ۳۰ هزار پایگاه تابستانی اوقات فراغت آغاز شد

    کد خبر :563133

مدیرکل فرهنگی و هنری وزارت آموزش وپرورش از آغاز ثبت‌نام دانش‌آموزان در ۳۰ هزار پایگاه تابستانی اوقات فراغت خبر داد و گفت: مدت برنامه‌های تابستانی ۸ هفته و برای مناطق محروم رایگان است.

علی رمضانی  با اشاره به آغاز ثبت‌نام دانش‌آموزان در پایگاه‌های تابستانی اوقات فراغت اظهار‌ کرد: دانش‌آموزان به‌مدت یک هفته فرصت دارند با مراجعه به مدارس و پایگاه‌ها برای ثبت‌‌نام در برنامه‌های تابستانی آموزش‌وپرورش اقدام کنند.

وی افزود: امسال در حوزه اوقات فراغت، برنامه‌های مختلفی را برای مناطق سیل‌زده داریم و افتتاحیه برنامه‌ها نیز در استان گلستان برگزار می‌شود.

مدیرکل فرهنگی و هنری وزارت آموزش وپرورش گفت: تلاش کردیم برنامه‌ها به شیوه‌ای طراحی شود که تمام دانش‌آموزان بتوانند در آن حضور یابند و رویکرد اصلی برنامه‌های اوقات فراغت آموزش وپرورش، مهارت‌آموزی است.

برنامه‌های مهارتی در تابستان

رمضانی درباره برنامه‌های مهارت‌آموزی عنوان کرد: مهارت‌های معرفتی، هویتی و بصیرتی، فرهنگی، هنری، علمی، خدماتی مانند تعمیرات، اقتصادی و اشتغالزایی و تربیت بدنی و سلامت مدنظر است و پایگاه‌های تابستانی شامل کانون‌های فرهنگی و تربیتی، مدارس، دارالقرآن‌‌ها، اردوگاه‌های دانش‌آموزی، سالن‌های ورزشی، پایگاه‌های تشکل‌های دانش‌آموزی، کتابخانه‌ها “امسال شعار کانون پروشی فکری کودکان و نوجوانان کتابخوانی است” پژوهشراها و هنرستان‌ها هستند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه آموزش و پرورش در بحث ساماندهی اوقات فراغت دانش‌آموزان تنهاست و استانداری‌ها کمک اندکی انجام می‌‌دهند، یادآور شد:‌ در سه ماه تابستان، اوقات فراغت دانش‌آموزان یکی از نگرانی‌های خانواده‌هاست و آموزش‌وپرورش تمام تلاش خود را در این رابطه انجام می‌دهد اما انتظار این است شهرداری‌ها نیز به این حوزه وارد شده و به این وزارتخانه در بحث ساماندهی اوقات فراغت بیش از 13 میلیون دانش‌آموز کمک کنند و از وزارت ورزش و جوانان به عنوان دبیر کارگروه دولت در بحث اوقات فراغت نیز تقاضای همراهی داریم در این رابطه کمیسیون‌ آموزش و کمیسیون فرهنگی مجلس باید مطالبه‌گر باشند.

رمضانی ادامه داد: در مناطق محروم خانواده‌ها برای پرداخت هزینه برنامه‌های اوقات فراغت با مشکل مواجه هستند از سوی دیگر باید برنامه‌های متنوعی به دانش‌آموزان ارائه دهیم بنابراین نیاز است در مناطق محروم سرمایه‌گذاری کنیم و انتظار این است معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم کشور در این رابطه به ما کمک کنند تا بتوانیم تابستان خوبی را برای بچه‌ها رقم بزنیم.

8 هفته برنامه تابستانی

به گزارش تسنیم،مدیرکل فرهنگی و هنری وزارت آموزش‌وپرورش با اشاره به اینکه 30 هزار پایگاه تابستانی اوقات فراغت داریم و اگر به هر واحد یک میلیون تومان کمک کنیم نیاز به 30 میلیارد تومان بودجه است، گفت: برنامه‌‌های تابستانی 8 هفته ادامه دارد و با توجه به اینکه آموزش و پرورش 98.5 درصد بودجه‌اش صرف پرداخت حقوق می‌شود با 1.5 درصد باقی مانده نمی‌تواند برای سایر فعالیت‌ها بودجه کافی را تأمین کند.

وی ادامه داد: دانش‌آموزان برای ثبت‌نام در پایگاه‌های تابستانی اوقات فراغت باید به مدارس خود مراجعه و اطلاعات را از آنجا دریافت کنند هزینه ثبت‌نام برای مناطق محروم رایگان است اما در مناطق برخوردار باید دانش‌آموزان هزینه را پرداخت کنند چون بودجه دولتی برای این کار کفایت نمی‌کند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید