شهردار تهران:

خط 6 مترو مشکلی ندارد/ ثبت مشخصات کارگران پیمانکاران در سامانه‌

    کد خبر :563014

شهردار تهران از ثبت مشخصات تمامی کارگران پیمانکاران شهرداری در سامانه‌ای خبر داد و گفت: این سامانه اجازه ثبت مشخصات افراد کمتر از 18 سال را نمی دهد.

پیروز حناچی در حاشیه همایش تجلیل از ایثارگران حین خدمت شهرداری تهران (یادواره شهید امید عباسی) با حضور در جمع خبرنگاران در پاسخ به این سوال که آیا برگزاری انتخابات شورایاری ها قانونی است، گفت: در قانون دیده شده که شوراها می توانند شورایاری داشته باشند و این پنجمین انتخابات شورایاری هاست؛ در تهران نیز در هر یک از 350 محله هفت نفر انتخاب خواهند شد.
وی با بیان اینکه انتخابات شورایاری ها پایین ترین سطح تصمیم گیری و تصمیم سازی در شهر تهران در مقیاس محله خواهد بود، ابراز امیدواری کرد: افرادی که دلشان برای شهر می سوزد و توان و تخصص کافی دارند، انتخاب شده و فعالیت کنند.

شهردار تهران تصریح کرد: آیین نامه اجرایی انتخابات شورایاری ها را شورای شهر به تصویب رسانده است و ما تلاش می کنیم در چارچوب آیین نامه های مصوب فعالیت کنیم. در برخی شهرهای دنیا، شورایاری ها باعث افزایش میزان همبستگی و دلبستگی مردم محل می شوند به طوری که مردم برای هزینه عوارض فروش در محله خودشان از سوپرمارکت محل خریداری می کنند. ما برای این که به این نقطه برسیم فاصله زیادی داریم اما تلاش می کنیم در این مسیر حرکت کنیم و حس دلبستگی و تعلق به مکان را افزایش دهیم تا بخشی از افزایش کیفیت زندگی توسط خود شهروندان ایجاد شود.

خط 6 مترو مشکلی ندارد

وی در پاسخ به سوالی درباره این که قرار بود هر ماه یک ایستگاه مترو بهره برداری شود در حالی که گفته می شود این اتفاق نیفتاده و در عین حال ممکن است خط 6 به خاطر نداشتن ایمنی تعطیل شود، گفت: چنین موضوعی را تایید نمی کنیم. البته اگر بحث ایمنی و خطر جانی برای شهروندان باشد در توقف کار اغماض نداریم، اما خط شش مشکلی ندارد و ایستگاه هایی هم که افتتاح خواهند شد هم اکنون آماده بهره برداری هستند و تنها مشکل، تجهیزات هواکش است که با توجه به شرایط اقتصادی تامین آن دشوار است.

افتتاح زیرگذر استاد معین تا پایان سال و دسترسی جدید ولنجک بزودی

حناچی درباره برخی اظهار نظرها در جلسه شورای فصلی مدیران شهرداری درباره پروژه های نیمه کاره عنوان کرد: پروژه های نیمه تمام بر اساس زمان بندی به بهره برداری می رسند و پروژه های جدیدی مانند پروژه ساماندهی میدان هفتم تیر و پروژه دسترسی جدید ولنجک به زودی افتتاح می شوند. در این پروژه ها بسیاری از همکاران من در زیرزمین با تمام توان تلاش می کنند و فعال اند از جمله در پروژه زیرگذر استاد معین که امیدوارم تا پایان سال به بهره برداری برسد.
شهردار تهران درباره علت تاخیر در پاسخ به سوالات و تذکرات اعضای شورای شهر از شهرداری پرسیدند که در پاسخ گفت: این تذکرات و سوالات طبیعی است و پاسخ برخی از آنها طول می کشد چرا که برخی سوال ها مربوط به سازمان هایی است که با ستاد فاصله دارند و تا پاسخ سوالات آماده شود ممکن است زمان ببرد.
خبرنگاری از حناچی درباره مشکلات برخی خانه های ریزدانه در بافت های فرسوده پرسید که او در پاسخ گفت: این مشکل را ما در بخش هایی از شهر داریم. سازمان نوسازی به اینها کمک می کند، این موضوع حساسی است و چون مربوط به املاک مردم است حساسیت دارد.
به گزارش ایسنا،شهردار تهران درباره برخی اظهار نظرها نسبت به مدیریت شهری که محسن هاشمی هم امروز به آنها اشاره کرده بود، گفت: من علاقه ای به حاشیه ندارم و تا وقتی فرصت خدمت داریم کارمان را می کنیم. آقای هاشمی لطف دارند و هر کس که مسئولیت اجرایی شهر را می پذیرد حداکثر حمایت اعضای شورای شهر را داراست.
براساس گزارش شهرنوشت، وی در پایان در پاسخ به سوال خبرنگاری درباره استفاده پیمانکاران شهرداری از کودکان برای زباله گردی گفت: اینکه ممکن است برخی از پیمانکاران چارچوب ها را رعایت نکنند محتمل است. ما سامانه ای طراحی کرده ایم تا تمامی کارگرانی که تحت پیمان پیمانکاران هستند مشخصاتشان مانند چهره و اثر انگشت در آن سامانه ثبت شود و این سامانه اجازه ثبت مشخصات افراد کم تر از 18 سال را نمی دهد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید